Zoeken Vraag het forum

Ongesteldheid blijft uit?!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje

Het is nu bijna 6 weken geleden dat mijn laatste menstruatie begon.
    Nog steeds niet ongesteld en beginn me nu zorgen te maken.
    Ik ben 27 jaar en ben zeker dat ik niet zwanger ben. Geen overgewicht oid. Mijn cyclus is normaal niet zo lang.

Ben beetje bezorgd. Heb stress gehad dus verwacht dat het daaraan ligt, maar mijn menstruatie is de laatste jaren ook minder heftig geworden (minder bloedverlies, minder lang).

Zegt dit alles iets over de vruchtbaarheid?

Ik ga over een maand eindelijk beginnen met parttime werk want fulltime werk geeft me veel stress.

4 reacties
    Reageren
    Anoniempje (:

Ik ben geen expert, maar volgens mij ligt het gewoon aan de stress die je hebt. 😀

Reageren
    Catootje

Soms kan het iets eenmaligs zijn. Problemen met je cyclus en andere problemen kunnen ook te maken hebben met zaken als insulineresistentie, oestrogeendominantie en tekorten aan bepaalde voedingsstoffen. Over insulineresistentie en oestrogeendominantie kan je het nodige vinden op internet, ook hoe je het zelf kan bijsturen.

Reageren
    Anoniempje

Hallo dames,

Dank voor jullie reacties. Ik ben ondertussen bij ieder toiletbezoek naar mijn wc-papier aan het kijken, ik word een beetje obsessief.

Wat betreft insulineresistentie, ik ben zeker weten een snoeper. Al mijn leven lang, juist het laatste jaar wat minder omdat ik er wat aan wil doen. Ik heb dus geen overgewicht, merk wel dat ik een paar kilo ben aangekomen maar niet extreem oid.

Wat betreft voeding probeer ik dus zelf al e.e.a. bij te sturen.

Ik vind het allemaal maar eng en vreemd. En die stress zorgt er natuurlijk ook niet voor dat het snel om de hoek komt kijken…

Reageren
    Anoniempje

Vanmiddag ben ik langzaam maar zeker ongesteld geworden. Het is nog niet veel qua bloedverlies maar ik heb weer wat vertrouwen in mijn lijf gekregen.

ook teruggezocht en gezien dat ik elke maand netjes rond dezelfde dag ongesteld werd dit jaar, behalve in maart maar toen had ik ook erg veel stress. Toen zat er vijf weken tussen, normaal vier en dit keer precies zes.

Indien iemand dit leest: stress doet dus veel met je lijf.

Reageren
Reageer op: Ongesteldheid blijft uit?!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.