- Evelyn15 juli 2018 om 17:41
Hallo,
Ik heb een vraag en ik hoop dat hij hier beantwoord kan worden voor zover mogelijk.
Het zit namelijk zo: 3 juni begon mijn laatste menstruatie, welke tot en met 10 juni aanhield. 2 juni heb ik gemeenschap gehad. Ik/wij gebruik(en) geen (O)AC.
Op 18 juni kreeg ik ineens veel afscheiding, ik dacht oké, dit zal mijn eisprong wel zijn. Echter, hier zat ook oud bloed bij. Dit bruinverlies heeft t/m 21 juni aangehouden. Dit had ik nog nooit meegemaakt (ik ben 25 en menstrueer nu ong. 10/11 jaar) en dus heb ik op wat fora rondgesnuffeld en zag ik dat het eventueel een ovulatiebloeding kon zijn. Hier heb ik het toen maar bij gelaten, want ik verwachtte 17 juni mijn eisprong dus het leek mij wel een logische verklaring.Mijn cyclus is vrij regelmatig (28-30 dgn) dus rond 1 juli verwachtte ik mijn volgende menstruatie. Deze is echter tot op heden (nu al 15 dagen later) nog steeds niet aangebroken. Ik vind dit vrij lang duren, het is eigenlijk helemaal niets voor mij. Nu heb ik wel een onregelmatig ritme gehad op het werk, maar het leek mij dan dat de fase vóór de eisprong langer duurde en niet de fase na de eisprong, wat bij mij dus nu het geval is. Afgelopen donderdag heb ik een zwangerschapstest gedaan, maar die was zoals ik wel verwachtte negatief. Ik heb wel al vanaf het moment dat ik moest gaan menstrueren, of eigenlijk zelfs al iets ervoor, met vlagen last van pijn heel diep in mijn onderbuik, haast in mijn liezen, met uitstraling naar mijn benen. Ik heb nu ook 1 keer het gevoel gehad dat mijn menstruatie er écht aankwam, maar het is niet doorgekomen, dit was afgelopen dinsdag/woensdag. Klachten die kunnen wijzen op een zwangerschap heb ik niet. Ik ben al een keer eerder zwanger geweest en toen wist ik het eigenlijk direct (gespannen borsten, mestruatie-achtige pijn etc.). Toen had ik ook na een week een positieve test. Van een zwangerschap ga ik dus niet uit, ook gezien de keren dat we gemeenschap hebben gehad.
Wat zou bij mij nu een reden kunnen zijn dat ik nog steeds niet menstrueer? Ik ben er helemaal vanuit gegaan dat het bruinverlies halverwege mijn cyclus van mijn ovulatie kwam, maar kan het misschien ook iets anders geweest zijn en zo ja wat dan?
Ik hoop dat iemand een idee heeft en eventueel een ‘advies’ kan geven wat ik nu het best kan doen. En ik snap dat ik voor uitsluitsel bij de huisarts langs moet gaan, maar die is op vakantie en ik ga hiervoor niet naar een vervanger. Vandaar dat ik hier een bericht plaats in de ‘hoop’ dat anderen misschien ooit hetzelfde aan de hand hebben gehad en aan de hand daarvan zich wellicht kunnen uitspreken.
Groetjes Evelyn
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 juli 2018 om 01:28Moeilijk om daar zo iets over te zeggen, maar ik zou in ieder geval wel even een test doen
ReagerenEvelyn16 juli 2018 om 16:16Die was negatief op donderdag (12-7) en toen was ik al 12 dagen overtijd. Ik ga van een zwangerschap dus echt niet uit. Wat ik me nu vooral ook afvraag is wat dat bruinverlies had kunnen zijn. Blijkbaar geen ovulatie, want dan had ik al wel moeten menstrueren. Er zit dan denk ik niets anders op dan afwachten wat er gaat gebeuren. Wellicht binnenkort nog een test als er geen menstruatie komt.
Bedankt voor de reactie in ieder geval.
Reageren