Zoeken Vraag het forum

Constante bloeding zonder de pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marie

Hallo,

Ik heb geen vraag maar wil graag wat van mij afschrijven en denk dat er meer vrouwen zijn met dit probleem.

In juni 2017 begon de ellende voor mij. Ik ben sinds mijn 14de (nu 24) aan de pil. Altijd strikt gehouden aan inname op vaste tijden, altijd stopweek gehouden en nu ineens begon ik spontaan door de pil heen te bloeden. Kan gebeuren denk je dan,maar vanaf die dag was er geen peil op te trekken.

Ik bloedde dwars door de pil heen en besloot naar de huisarts te gaan. Misschien stress, gewicht toename? Who knows.

Ik moest een boekje bijhouden wanneer ik bloedde en wanneer niet. Daarna moest ik stoppen met de pil om te zorgen dat mijn cyclus terug kwam. Dit was voor mijn vakantie dus besloot om het stoppen van de pil even uit te stellen. Dom natuurlijk want ik bloedde gewoon door de pil heen. Maar dus ook op vakantie bloedde ik (super balen!)

Toen ik 3 maanden gestopt was met de pil bloedde ik nog steeds onregelmatig. Denk aan 13 dagen ongesteld 3 dagen niet, 4 dagen ongesteld, 10 dagen niet etc. Er was geen patroon in te vinden.

Terug naar de huisarts. Hier heb ik een soa test en baarmoederhalskanker test gedaan. Hier is niks uitgekomen (gelukkig!!)

Ik ben na dit bezoek van de huisarts verhuist en dus ook naar een andere huisarts gegaan. Die gaf mij een hormoonkuur van 10 dagen om de hormonen weer op peil te krijgen.

Ook dit hielp niks… en nu dan eindelijk na een jaar, krijg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog voor een inwendige echo. Ik hoop zo erg dat ze iets vinden wat makkelijk te genezen is. Ik ben een echte maandverband gebruiker en heb nog nooit een tampon gebruikt(geen idee waarom maar vind het op 1 of andere manier eng) dus zwemmen is bij mij altijd een ding. Ik moet van dag tot dag kijken.

Ik heb al 6 jaar een relatie en woon dus inmiddels samen. Onze relatie is geweldig en hij steunt mij als ik het even moeilijk heb.  Maar ik merk dat ik onzeker wordt van het bloeden. Ik voel me minder aantrekkelijk en we kunnen niet vaak gemeenschap hebben..

Ik krijg binnenkort bericht wanneer ik naar het ziekenhuis kan en hou jullie dan ook op de hoogte!

Reageer op: Constante bloeding zonder de pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.