- Lisatje19 juni 2018 om 21:14
Hallo,
Als ik vaak mijn menstruatie heb dan verlies ik zo klonters en ik vraag me af wat dat precies isMoet ik daar mij zorgen over maken of niet?? Ik weet het effen niet.
Groetjes,
Lisa4 reactiesReagerenAnna19 juni 2018 om 21:36Hoi Lisa,
Ik heb er ook wel eens last van gehad en ben toen naar de dokter geweest. Het hoort inderdaad niet dat er “klontjes” in het bloed zitten maar het kan voorkomen dat oud bloed achtergebleven is en er later dus wel als klontjes uitkomt. Bij mij kwam het doordat ik opeens heel erg ongesteld was geworden en een bepaalde enzym (plasmine) het niet voor elkaar kreeg om alle stolsels af te breken (wat het normaal wel altijd doet). Ik kreeg wel te horen dat als het vaker of meerdere maanden gebeurde ik terug naar de dokter moest komen. Maar als je vaker heel erg ongesteld bent en het daarbij dus voor komt, zou ik me niet erg zorgen maken.
Als je er echt heel erg last van hebt moet je wel naar de dokter gaan. Vooral over dit soort zaken moet je niet twijfelen en altijd het zekere voor het onzekere nemen. Een huisarts (vooral vrouwelijke) begrijpen dit heel goed en willen je heel graag helpen.
ReagerenJohn (moderator)
19 juni 2018 om 23:56Dat zijn bloedstolsels en stukjes van het baarmoederslijmvlies dat bij de menstruatie loslaat in de baarmoeder, Dat is niks om je zorgen over te maken
ReagerenMirry20 juni 2018 om 01:00Tandor dat ligt eraan hoe groot ze zijn want het kan ook Endiomitrose zijn of zoiets
ReagerenCatootje20 juni 2018 om 15:24Klonters kunnen te maken hebben met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Kan je een en ander over vinden op internet; ook wat je er aan kan doen. Ook kunnen er tekorten aan voedingsstoffen aan de orde zijn.
Reageren