Zoeken Vraag het forum

menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

goede dag ik was een week van mijn menstruatie af en nou heb ik ineens weer een bloeding niet veel maar toch,
    ik heb dit nog nooit gehad heb wel een beetje last van me liezen maar verder geen menstruatiepijn,wie heeft hier ervaring mee en weet misschien wat het kan zijn?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan een tussentijdse bloeding zijn of een ovulatiebloeding. Dat kan voor komen. als de bloeding blijft aanhouden, ga dan even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

ja hoe lang duurt zoiets?
    en hoeveel bloed kan je dan verliezen,het is nu toch wel erger geworden,
    en wat houd dat precies in een ovulatiebloeding?
    kan je mij misschien wat meer uitleg geven,heb het wel opgezocht maar wordt zo veel over vertelt dat is het niet meer weet

Reageren
    John (moderator)

Een ovulatie bloeding kan ontstaan op het moment van de eisprong. Dat is dan ongeveer halverwege van de cyclus. ca. 14 dagen voordat je ongesteld gaat worden. Doorgaans duurt dat maar enkele dagen en is het geen grote bloeding.

Een andere mogelijkheid is een tussentijdse bloeding. Een bloeding die dus tussen 2 menstruaties kan optreden. Die kan dan wel gelijk zijn aan een menstruatie wat de de omvang betreft.

Afhankelijk van je leeftijd en hoelang je al menstrueert, kan het ook een menstruatie zijn. De eerste jaren dat je menstrueert kan dat namelijk voor komen. Onregelmatige menstruaties zijn niet vreemd tijdens de eerste jaren.

Reageren
    Anoniem

ik ben 28 jaar en menstrueer nu 5 jaar iets langer,heb daarvoor de prikpil gehad,maar was een week geleden al ongesteld geweest,en nu na een week weer,dus vind het raar.

Reageren
    John (moderator)

Als je er ongerust over bent of je er zorgen over maakt, ga dan gewoon even naar de huisarts.

Reageren
Reageer op: menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.