- Anoniem24 oktober 2015 om 16:01
goede dag ik was een week van mijn menstruatie af en nou heb ik ineens weer een bloeding niet veel maar toch,
ik heb dit nog nooit gehad heb wel een beetje last van me liezen maar verder geen menstruatiepijn,wie heeft hier ervaring mee en weet misschien wat het kan zijn?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 oktober 2015 om 16:42Het kan een tussentijdse bloeding zijn of een ovulatiebloeding. Dat kan voor komen. als de bloeding blijft aanhouden, ga dan even naar de huisarts
ReagerenAnoniem25 oktober 2015 om 15:25ja hoe lang duurt zoiets?
Reageren
en hoeveel bloed kan je dan verliezen,het is nu toch wel erger geworden,
en wat houd dat precies in een ovulatiebloeding?
kan je mij misschien wat meer uitleg geven,heb het wel opgezocht maar wordt zo veel over vertelt dat is het niet meer weetJohn (moderator)
25 oktober 2015 om 16:23Een ovulatie bloeding kan ontstaan op het moment van de eisprong. Dat is dan ongeveer halverwege van de cyclus. ca. 14 dagen voordat je ongesteld gaat worden. Doorgaans duurt dat maar enkele dagen en is het geen grote bloeding.
Een andere mogelijkheid is een tussentijdse bloeding. Een bloeding die dus tussen 2 menstruaties kan optreden. Die kan dan wel gelijk zijn aan een menstruatie wat de de omvang betreft.
Afhankelijk van je leeftijd en hoelang je al menstrueert, kan het ook een menstruatie zijn. De eerste jaren dat je menstrueert kan dat namelijk voor komen. Onregelmatige menstruaties zijn niet vreemd tijdens de eerste jaren.
ReagerenAnoniem25 oktober 2015 om 16:33ik ben 28 jaar en menstrueer nu 5 jaar iets langer,heb daarvoor de prikpil gehad,maar was een week geleden al ongesteld geweest,en nu na een week weer,dus vind het raar.
ReagerenJohn (moderator)
25 oktober 2015 om 16:48Als je er ongerust over bent of je er zorgen over maakt, ga dan gewoon even naar de huisarts.
Reageren