Zoeken Vraag het forum

Opnieuw bloed na menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw

Ik ben maandag ongesteld geworden en dit was gisteren eigenlijk gedaan, zoals normaal. Het eindigt bij mij altijd met wat bruin bloedverlies dat ik gisteren ook had. Vandaag de hele dag niets meer tot daarnet opeens weer bloedverlies. Het voelde echt als een soort “klontertje” dat er nog uit kwam zoals ik soms voel tijdens mijn menstruatie. Wat is dit bloedverlies? Is dit gewoon nog van mijn menstruatie? Heb dit nog nooit gehad wanneer het eigenlijk gestopt was. Ik neem de pil.

18 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zal ongetwijfeld een restantje van de menstruatie zijn

Reageren
    Vrouw

Oke, bedankt voor de snelle reacties! Ik wil trouwens volgende maand mijn pil doornemen aangezien ze net in de vakantie valt. Ik heb dit alleen nog nooit gedaan. Is de kans groot op doorbraakbloedingen dan?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die niemand zo kan beantwoorden. Dat zul je toch moeten afwachten

Reageren
    vrouw

Dus dit heeft ook niets te maken met de sterkte van de pil? Ik neem namelijk een heel licht van maar 20

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft daar niets mee te maken te hebben

Reageren
    Catootje

Gebruik van de pil onderdrukt je eisprong, bevordert oestrogeendominantie, kan het cortisol verhogen en zorgt voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam. Kan klachten geven.

Reageren
    Vrouw

net toen ik naar het toilet ging bij het afvegen een klein beetje bloed. Het lijkt wat op rozig water, echt heel licht maar wel wat bloed. Ik heb dit nog nooit gehad en ben wel ongerust nu. Ik moet vandaag mijn 8e pil nemen van de strip. Ik heb nog nooit seks gehad zonder condoom.

Reageren
    John (moderator)

Het kan een tussentijdse bloeding (spotting) zijn. Dat kan wel eens voor komen. Lees ook eens de bijsluiter.

Reageren
    vrouw

Dus dan begrijp ik dat dat niet veel bloed moet zijn voor een tussentijdse bloeding? Ik vind overal op internet dat dat redelijk harde bloedingen zijn. Dus ik hoef me hier verder geen zorgen over te maken??

Reageren
    John (moderator)

Dat heft niet perse veel bloed te zijn. Bovendien zou er nog meer kunnen komen

Reageren
    Vrouw

oke. Zijn er nog andere dingen die dit kunnen veroorzaken? ik kom online overal uit bij zwangerschap? maar dit lijkt me onmogelijk als ik elke pil op tijd heb genomen en nooit seks heb gehad zonder condoom…

Reageren
    John (moderator)

Een soa zou kunnen, als de bloeding tijdens of kort na de seks optreed, maar dat is dan ook onwaarschijnlijk omdat je condooms gebruikt. Een zwangerschap is sowieso geen optie met pil en condoom

Reageren
    Anoniempje

hey ik ben net een weekje geleden 14 jaar geworden, en ben nog niet ongesteld… ik maak me ook niet druk dat ik echt ongesteld WIL worden maar ik heb wel een vraag… ik heb namelijk al best lang afscheiding denk misschien wel al iets meer dan 1 jaar of bijna 1 jaar weet het niet zeker maar dat is dan gewoon doorzichtig slijm achting iets en er zit heel veel van in in me ondergoed en ik heb denk midden 2017 een beetje borsten gekregen en daarvoor al schaamhaar… toen ik in groep acht zat (een beetje eindgroep 8) kreeg ik al okselhaar en ik zit nu in de 2e van de middelbare school. Maar nogsteeds ben ik niet ongesteld… mijn moeder zei dat zij op ongeveer haar 15e ongesteld werdt maar ik heb op sites gekeken en ik heb alle dingen die je krijgt voor je menstruatie en ook een beetje de tijden (dus hoeveel jaren je het krijgt voor je menstruatie) dus ik weet nou niet wanneer ik ongesteld ga worden… is dat ak binnenkort of miss over paar maanden of denken jullie op m’n 15e? En hebben jullie nog opmerkingen voor me? Of tips? OHJA en ik heb nog 1 vraag gaan je borsten groeien als je in de menstruatie zit? Groeien ze dan sneller? Ofzo. PLEASE geef antwoord of opmerkingen of tips ofz alv.  Bedankt! XOXO

Reageren
    anoniempje

Van dat slijm zei ik per ongeluk dat er heel veel van in zat maar er zit juist niet heel veel in dus een beetje normaal.. sorry..

xoxo

Reageren
Reageer op: Opnieuw bloed na menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.