Zoeken Vraag het forum

3 weken licht bloedverlies.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vrouw 30 jaar

26 april had ik bloedverlies rondom de tijd dat mijn menstruatie moest beginnen. De zelfde avond (ik was in t het vliegtuig) is dit gestopt en 2 dagen later weer licht bloedverlies. Dit duurt nu bijna 3 weken. Ik heb heel licht bloedverlies en het maakt mijn afscheiding geel/oranje en soms rozig. In deze 3 weken bijna heb ik 2 dagen voor mijn gevoel duidelijke menstruatiebloed gehad. De rest van alle dagen heel licht en zie ik het als ik afscheiding met me vinger weghaal bij het douchen.

Herkent iemand deze lichte bloedverlies.. of is het wat anders dan bloed?

Ik wil graag dat t voorby is aangezien ik zwanger probeer te raken en nu voor mijn gevoel geen leidraad heb wanneer me eisprong ongeveer komt.

Hoop dat iemand dit herkend en me meer kan vertellen erover. Ik wacht het nog een week af en dan maak ik een afspraak bij de huisarts. Ik ben namelijk 2 weken op vakantie geweest in Azie en hoop dat het nu ik een paar dagen terug ben vanzelf weer verdwijnt.

2 reacties
    Reageren
    Vrouw 30 jaar

Ik heb vandaag de huisarts gebeld en zegt dat ik het moet afwachten.

Niemand een idee?

Reageren
    Catootje

Als je de pil of andere anticonceptie hebt gebruikt: die werkt verstorend op je eigen hormoonhuishouding. Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Dit kan ontregelingen geven in je menstruatie en je cyclus en tal van klachten geven. Daarnaast zorgt hormonale anticonceptie voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen, waaronder zink. Reizen tussen tijdzones werkt ontregelend op je melatonine, wat weer oestrogeenverhogend kan werken.

Reageren
Reageer op: 3 weken licht bloedverlies.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.