- Nina9 april 2018 om 23:06
Hoii ik ben Nina, ik ben 16 en nog nooit ongesteld geweest. Ik vraag me af wanneer dat komt want dat witte slijm gebeuren heb ik nou al 3 jaar!! En verder heb ik ook al borsten en haar overal enzo. Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, zal wel een latertje zijn maar toch. Zou het misschien kunnen doordat ik ondergewicht heb? Ben 1,72 lang en rond de 47 kilo… Don’t worry eet als een olifant! Iemand die wil reageren?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 april 2018 om 23:27Het door ondergewicht kunnen komen. Ik zou daar wel naar de huisarts voor gaan.
ReagerenCatootje10 april 2018 om 03:05Dunne mensen die eten als een bootwerker eten vaak stapels brood of andere koolhydraten en vinden het dan gek als ze niet aankomen. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Is ook belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. En zorgen voor voldoende rustmomenten.
Voor een goede hormoonhuishouding zijn diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk. Bij tekorten kunnen er problemen optreden.  Het hoeft dus niet alleen het lage gewicht te zijn. Woog zelf in het verleden, bij een lengte van 1,65, op mijn laagste gewicht (eetstoornis) 38 kg maar ik menstrueerde nog wel gewoon.
ReagerenNina10 april 2018 om 12:09In wat voor voedsel zitten dan bijvoorbeeld die complexe koolhydraten en eiwitten?
ReagerenNina9 mei 2018 om 19:08Te vroeg zorgen gemaakt, ik ben ongesteld geworden vandaag!
Reageren