Zoeken Vraag het forum

Waar blijft mijn 1e keer ongesteld?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Nina

Hoii ik ben Nina, ik ben 16 en nog nooit ongesteld geweest. Ik vraag me af wanneer dat komt want dat witte slijm gebeuren heb ik nou al 3 jaar!! En verder heb ik ook al borsten en haar overal enzo. Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, zal wel een latertje zijn maar toch. Zou het misschien kunnen doordat ik ondergewicht heb? Ben 1,72 lang en rond de 47 kilo… Don’t worry eet als een olifant! Iemand die wil reageren?

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het door ondergewicht kunnen komen. Ik zou daar wel naar de huisarts voor gaan.

Reageren
    Catootje

Dunne mensen die eten als een bootwerker eten vaak stapels brood of andere koolhydraten en vinden het dan gek als ze niet aankomen. Beste is om te zorgen voor  complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Is ook belangrijk om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. En zorgen voor  voldoende rustmomenten.

Voor een goede hormoonhuishouding zijn diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren belangrijk. Bij tekorten kunnen er problemen optreden.  Het hoeft dus niet alleen het lage gewicht te zijn. Woog zelf in het verleden, bij een lengte van 1,65, op mijn laagste gewicht (eetstoornis) 38 kg maar ik menstrueerde nog wel gewoon.

Reageren
    Nina

In wat voor voedsel zitten dan bijvoorbeeld die complexe koolhydraten en eiwitten?

Reageren
    Nina

Te vroeg zorgen gemaakt, ik ben ongesteld geworden vandaag!

Reageren
Reageer op: Waar blijft mijn 1e keer ongesteld?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.