- korreltje30 december 2017 om 16:03
Hoi, al ongeveer een jaar ben ik gestopt met het slikken van de pil. In het begin merkte ik echt dat mijn lichaam aan het ‘ontpillen’ was. Sinds een maand of 4 heb ik pas een regelmatige en ‘normale’ menstruatie.
Afgelopen keer was het nogal lastig te pijlen, ik houd in een app alles bij. Op de dag dat ik ongesteld moest worden werd ik dat inderdaad, maar daarna kwam er 3 dagen helemaal niets, toen in 1 dag ineens alles leek het wel, en toen was hrt over.Nu 4 dagen later had ik ineens weer een soort lichte bloeding, ik dacht dat het te wijten viel aan de eisprong, maar dat lijkt me te vroeg na de menstruatie? Ook heb ik dat nooit eerder gehad. Dit heeft 2 dagen geduurd.
Kan dit toch gewoon door de eisprong komen? Of kan het iets anders zijn?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 december 2017 om 16:10Als je een “normale” cyclus hebt, is de eisprong tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus, te rekenen vanaf de eerste dag van de menstruatie. Je kunt zelf terug tellen of het de eisprong zou kunnen zijn.
Reagerenkorreltje30 december 2017 om 16:25Ervan uitgaand dat dag 1 ook echt dag 1 van de menstruatie was zou het inderdaad kunnen. Het enige waar ik toen last van had was wat buikpijn en een heeeel klein beetje bloedverlies.
De app die ik gebruik geeft ook de dag van de eisprong aan, maar die zou pas later plaatsvinden volgens de app.
Ik ga ervan uit dat dat het dan ook gewoon is.
Kan het ook gebeuren dat er tijdens de eisprong wat extra bloed loskomt tijdens gemeenschap? De dag ervoor bloedde ik lichtjes, dat zal dan dus de eisprong geweest zijn, de ochtend erna heb ik gemeenschap gehad en naderhand had ik wat helderrood bloed.
ReagerenJohn (moderator)
30 december 2017 om 16:44Dat zou inderdaad kunnen.
Reageren