Zoeken Vraag het forum

Afgelopen dagen bruin slijm

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb donderdag mijn laatste pil geslikt, normaal word ik dan maandag (vandaag) of morgen (dinsdag) ongesteld. Nou had ik afgelopen dinsdag (dus tijdens mijn strip) een klein beetje bruine afscheiding aan het toiletpapier toen ik afveegde. Gisterochtend (zondag) had ik precies hetzelfde bij het afvegen, dacht dat mijn menstruatie doorkwam dus heb een maandverband ingedaan, die aan het eind van de avond nog maar een heel klein dun streepje bruin bloed/afscheiding bevatte. Vanmorgen had ik tijdens het afvegen weer bruine afscheiding maar nog steeds zet m’n menstruatie niet door. Verder nergens last van, alleen een beetje stress i.v.m. school en thuissituatie.

Ik zit aan de pil en ben deze voor zover ik weet niet vergeten.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gewoon even rustig afwachten. Stress kan daar wel wat invloed op hebben.

Reageren
    Anoniem

@ Tandor: Bedankt, maar het ligt me toch nog niet helemaal lekker. Ik heb deze maand echter maar 1 keer seks gehad en dit was rond de 10e dag van mijn pillenstrip, hoe groot is dan ongeveer de kans dat ik zwanger ben? Anders is er misschien iets anders aan de hand.

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed slikt en er geen vergeet raak je niet zwanger. De bruine afscheiding is doorgaans nog wat oud bloed dat in de baarmoeder zit van de vorige menstruatie en er nu uitkomt voor de nieuwe menstruatie. Dus gewoon even rustig afwachten….

Reageren
    Anoniem

@ Tandor: bedankt voor het geruststellen. Ik heb nu weer bloedverlies dus hoop dat mijn menstruatie nu wel doorzet. Ik heb nog een vraagje: is het misschien mogelijk dat mijn pil te licht is en dat ik daardoor de bruine/roze afscheiding heb? Heb nu al een aantal maanden last van roze afscheiding tijdens mijn pillenstrip. Moet ik dan naar de huisarts om een andere pil te krijgen?

Reageren
    John (moderator)

Dan zou het kunnen dat je een te lichte pil hebt. Ga dan idd naar de huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruiken.

Reageren
Reageer op: Afgelopen dagen bruin slijm
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.