- Anoniem13 februari 2017 om 16:29
Ik heb donderdag mijn laatste pil geslikt, normaal word ik dan maandag (vandaag) of morgen (dinsdag) ongesteld. Nou had ik afgelopen dinsdag (dus tijdens mijn strip) een klein beetje bruine afscheiding aan het toiletpapier toen ik afveegde. Gisterochtend (zondag) had ik precies hetzelfde bij het afvegen, dacht dat mijn menstruatie doorkwam dus heb een maandverband ingedaan, die aan het eind van de avond nog maar een heel klein dun streepje bruin bloed/afscheiding bevatte. Vanmorgen had ik tijdens het afvegen weer bruine afscheiding maar nog steeds zet m’n menstruatie niet door. Verder nergens last van, alleen een beetje stress i.v.m. school en thuissituatie.
Ik zit aan de pil en ben deze voor zover ik weet niet vergeten.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 17:13Gewoon even rustig afwachten. Stress kan daar wel wat invloed op hebben.
ReagerenAnoniem13 februari 2017 om 22:59@ Tandor: Bedankt, maar het ligt me toch nog niet helemaal lekker. Ik heb deze maand echter maar 1 keer seks gehad en dit was rond de 10e dag van mijn pillenstrip, hoe groot is dan ongeveer de kans dat ik zwanger ben? Anders is er misschien iets anders aan de hand.
ReagerenJohn (moderator)
13 februari 2017 om 23:29Als je de pil goed slikt en er geen vergeet raak je niet zwanger. De bruine afscheiding is doorgaans nog wat oud bloed dat in de baarmoeder zit van de vorige menstruatie en er nu uitkomt voor de nieuwe menstruatie. Dus gewoon even rustig afwachten….
ReagerenAnoniem14 februari 2017 om 15:01@ Tandor: bedankt voor het geruststellen. Ik heb nu weer bloedverlies dus hoop dat mijn menstruatie nu wel doorzet. Ik heb nog een vraagje: is het misschien mogelijk dat mijn pil te licht is en dat ik daardoor de bruine/roze afscheiding heb? Heb nu al een aantal maanden last van roze afscheiding tijdens mijn pillenstrip. Moet ik dan naar de huisarts om een andere pil te krijgen?
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2017 om 15:45Dan zou het kunnen dat je een te lichte pil hebt. Ga dan idd naar de huisarts en overleg om een andere pil te gaan gebruiken.
Reageren