Zoeken Vraag het forum

overdosis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

heyy
    ik ben 14 jaar en depressief. ik wil geen zelfmoord plegen, maar op sommige momenten heb ik een hele erge dip. ik ben bang dat ik op een van die momenten mijn leven beëindig. ik wil dus waarschnlijk een overdosis aan paracetamol slikken. weet iemand hoe ik dit zou kunnen voorkomen?

4 reacties
    Reageren
    Anoniem

licht mensen in je omgeving in en voorkom dat je makkelijk bij paracetamol kunt komen. paracetamol overdosis is een hele pijnlijke langzame dood die dagen duurt, dat wil je echt niet! Eventueel kun je naar http://www.113online.nl gaan die kunnen je ook helpen. Heb je al een hulpverlener waar je mee praat?

Reageren
    Anoniem

ik ben al bezig om te proberen het te verhelpen. ik heb een psycholoog waarmee ik praat. ook weten een paar vrienden van mijn depressie af. slechts 1 persoon weet dat ik dit wil doen. maar ik weet van mezelf dat als ik iets wil dat ik dan echt niet meer te stoppen ben. dat is het hele probleem.

Reageren
    Anoniem

Toen ik 15jaar was,was ik ook depressief en heb toen ook veel paracetamol/aspirine geslikt maar dit doe ik nooit weer.Ik ben vreselijk ziek geweest,heb in het ziekenhuis gelegen en dat was geen mooie tijd,kan ik je wel vertellen.Je zegt,dat er maar een iemand is die hiervan weet en ik hoop,dat dit je psycholoog is.Zo niet,dan wordt het tijd om hem/haar in vertrouwen te nemen en te vertellen,waar je mee bezig bent. Ik heb dat toen ook gedaan en alle hulp gekregen,die ik nodig had en eigenlijk ook wel graag wilde. Zo bleef ik er niet alleen mee zitten.Achteraf ben ik heel blij,dat ik dat gedaan heb en geleerd heb,hoe ik met een dip moet omgaan en echt,dat kun je.Ik hoop van harte,dat je hier iets aan hebt want ik wil je erg graag helpen.Kom op! Succes en laat van je horen.

Reageren
    Anoniem

afgelopen woensdag heb ik 20 paracetamol ingenomen van 500mg. in het begin was ik heel duizelig en daarna begon. de hoofdpijn. toen heb ik het een vriendin van mij verteld en die is naar de zorgcoördinator gegaan van mijn school. die is weer naar de conciërge en die heeft de ambulance gebeld. ik heb een nacht in het ziekenhuis gelegen en mocht vandaag weer naar huis. ik denk, ondanks alle verhalen, ik pas merkte hoe erg het was toen ik het zelf meemaakte en heb mezelf ook beloofd om dit nooit meer te doen. ik ga nu proberen met alle hulp die ik kan krijgen om van deze depressie af te komen. ik wil tegen degene zeggen die dit overwegen om te doen dat je dit absoluut niet moet doen. je zult denken het valt mee hoe erg het is, maar geloof me. het is echt heel erg. ik wens dit echt niemand toe.

Reageren
Reageer op: overdosis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.