Zoeken Vraag het forum

Sildenafil en melanoom

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik las dat Erectiemiddelen zoals Sildenafil een verhoogt risico op huidkanker (melanoom )veroorzaakt. ik heb het drie weken gebruikt maar ben gestopt wegens deze verhalen. Loop ik nu risico of moet je het dan langdurig gebruiken. Wat kan ik eventueel als natuurmiddel gebruiken, wat is een goed product.

Grotejes
    H

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan daar geen aanwijzingen over vinden.

“Spaanse vlieg” (Belladonna) zou een natuurlijk middel kunnen zijn

Reageren
    Anoniem

Tribulus terrestris is ook een natuurlijk middel dat heel goed werkt.
    zoek op google en lees verder.

Tribulus wordt gebruikt als 100% natuurlijk middel tegen een te hoge bloeddruk omdat het de bloedvaten uitzet, en de bloeddruk gaat dalen als gevolg van de wijdere bloedvaten.

Potentieverhogend

Het is een zeer gedocumenteerd kruid waarover in de alternatieve geneeskunde de algemene consensus bestaat dat tribulus terrestris :

De potentie verhoogt
    Het libido verhoogt
    De penis groter maakt (in stijve toestand)
    De erectie langere tijd kan worden behouden
    De bloeddruk doet dalen
    De bloedvaten open zet

Reageren
    Rakker

Hallo Tandor

risico’s van Spaanse vlieg

Het probleem is dat cantharidine giftig is en moeilijk te doseren valt. Een te hoge dosis kan leiden tot maag- en nierproblemen, met mogelijk de dood als gevolg. Ook is er risico op priapisme, een langdurige erectie die kan leiden tot schade aan de penis. Doordat de verkoop niet gereglementeerd is, weet je bovendien niet wat er in het product zit dat je koopt.

kijk er mee uit!

Reageren
    John (moderator)

Priapisme is ook een van de grotere risico’s bij sildenafil. Bij alle erectiemiddelen overigens. Daar heb je je dan bij de sildenafil niet zo’n zorgen over gemaakt. Overigens kunnen de bijwerkingen van de sildenafil ernstiger zijn. Maar dat schijnt aanvaardbaar te zijn.
    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren-volgens-boek/preparaatteksten/s/sildenafil
    Kijk hier maar eens naar de bijwerkingen.

Belladonna moet je ook niet puur gebruiken. Maar in een homeopatische verdunning D30.

Reageren
    Rakker

Maar kan Tribulus Terrestris geen priapisme veroorzaken dan, uiteindelijk is het ook een soort erectiemiddelen!!

Groet
    Rakker

Reageren
    John (moderator)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Bij normaal gebruik kan ik me dat niet goed voorstellen in ieder geval.

Reageren
    Anoniem

Hallo Tandor

hoelang duurt het überhaupt voor dat sildenafil echt helemaal uit je lichaam is verdwenen. buiten de werking van 4 tot 6 uur om

gr

Reageren
    John (moderator)

Na 10 uur ongeveer.

Reageren
    Anoniem

oke gelukkig maar, deze troep nooit meer!

Reageren
Reageer op: Sildenafil en melanoom
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.