Zoeken Vraag het forum

Combinatie medicijnen (!)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo mensen,

Ik slik reeds 2,5 week prozac. Ik heb hier overigens nog geen effect van waargenomen. Heeft iemand een idee over de tijdsduur tot de werking (voor zover mogelijk) optimaal kan zijn?

Nu kwam ik bij de apotheek om deze opnieuw op te halen, en werd mij verteld dat ik dit medicament beter niet samen met risperdal (1,5 mg) dien te gebruiken of in ieder geval de dosering risperdal zou moeten verlagen. Ik schrok hier nogal van en heb meteen mijn behandelaar opgebeld. Deze zou contact opnemen met de apotheek. Nu heb ik (na enkele malen teruggebeld te hebben) nog steeds niets gehoord.

Ik heb dus de risperdal in ieder geval verlaagd naar 1 mg omdat de apotheker nogal duidelijk was dat de combinatie een risico vormt. Omdat ik nog meerdere medicijnen slik, vind ik het onredelijk dat ik niet ingelicht ben over dit risico door mijn behandelaar, en dat de dosering risperdal niet bijgesteld is. Wat vinden jullie dat ik nu moet doen?

Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Je behandelaar had dit moeten weten. Of in ieder geval even na moeten kijken.
    Het hoeft overigens niet meteen een probleem te zijn. Het hangt af van o.a. je leeftijd, de dosering en de indicatie waar je de risperdal voor gebruikt.

Reageren
Reageer op: Combinatie medicijnen (!)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.