- Anoniem10 maart 2016 om 13:52
Hallo mensen,
Ik slik reeds 2,5 week prozac. Ik heb hier overigens nog geen effect van waargenomen. Heeft iemand een idee over de tijdsduur tot de werking (voor zover mogelijk) optimaal kan zijn?
Nu kwam ik bij de apotheek om deze opnieuw op te halen, en werd mij verteld dat ik dit medicament beter niet samen met risperdal (1,5 mg) dien te gebruiken of in ieder geval de dosering risperdal zou moeten verlagen. Ik schrok hier nogal van en heb meteen mijn behandelaar opgebeld. Deze zou contact opnemen met de apotheek. Nu heb ik (na enkele malen teruggebeld te hebben) nog steeds niets gehoord.
Ik heb dus de risperdal in ieder geval verlaagd naar 1 mg omdat de apotheker nogal duidelijk was dat de combinatie een risico vormt. Omdat ik nog meerdere medicijnen slik, vind ik het onredelijk dat ik niet ingelicht ben over dit risico door mijn behandelaar, en dat de dosering risperdal niet bijgesteld is. Wat vinden jullie dat ik nu moet doen?
Alvast bedankt!
1 reactieReagerenJohn (moderator)
10 maart 2016 om 16:06Je behandelaar had dit moeten weten. Of in ieder geval even na moeten kijken.
Reageren
Het hoeft overigens niet meteen een probleem te zijn. Het hangt af van o.a. je leeftijd, de dosering en de indicatie waar je de risperdal voor gebruikt.