- Anoniem11 december 2014 om 18:58
Hallo allemaal, ik ben nu een week of 6 van 20 Mg naar 10 mg paroxetine gegaan, maar wat voel ik mij beroerd….constant duizelig en warm en koud..onrustig en geagiteerd…is dit een normale reactie en weet iemand hoelang zo iets kan duren…..groetjes cindy
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 december 2014 om 19:36Kijk eens in de volgende discussie. Stel daar dan je vraag als je het antwoord er niet tussen kunt vinden.
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/medicijnen/195632-stoppen-met-paroxetine-bijverschijnselenAnoniem11 december 2014 om 20:31Van 20 naar 10 mg is een reductie van 50% en dus veel te veel. DE grote online supportgroepen adviseren redicties van maximaal 10% per stap, dus van 20 naar minimaal 18 mg. Soms moeten stappen nog kleiner genomen worden, afbouwen van paroxetine is een uierst risicovol proces dat met beleid en geduld doorlopen moet worden.
TE snel afbouwen kan je hee erg ziek maken: tintelingen, diarree, stroomschokken, hallucinaties, agressie, overgeven etc. is maar een greep uit de potentieel vreselijke onttrekkingsverscijnselen die maanden tot jaren kunnen aanhouden.
Lees je goed in op de lange thread die Tandor ook noemt en ga intussen eventueel terug naar je originele dosis van 20 mg en maak ene goed plan alvorens een nieuwe poging te doen.Lees je ook in over de afbouwstrips, daar is in deze en andere threads genoeg over geschreven.
Reageren
KlaasLonneke9 oktober 2017 om 19:37hallo, ik ben nu vier weken bezig met afbouwen van lorazepam. Ik kreeg als advies een halve pil per twee weken. Heel langzaam dusil jeb nu verschrikkelijke angsten en daar nam ik ze ook voor alleen was t niet zo erg! Zijn die angsten een bijverschijnsel van t afbouwen?
ReagerenJohn (moderator)
9 oktober 2017 om 19:45Dat zou kunnen, maar het kan ook zijn dat het de “oude” klachten zijn die terugkomen
Reageren