Zoeken Vraag het forum

Vraag over een week na een teveel aan paracetamol.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Yo30

Als ik een week na een teveel aan paracetamol (ong 8 of 9 x 2 500mg in 24 uur) nog nergens last van heb, geen gele ogen etc, kan ik er dan van uit gaan dat er niets ernstigs met me aan de hand is behalve dat ik veel moet blijven drinken om de lever schoon te maken?

Overigens niets van pijnstillers meer geslikt..

2 reacties
    Reageren
    dokterK

Waarschijnlijk kan het niet veel kwaad als het maar kort was. Overigens zie je pas gele ogen en klachten als het echt al ernstig is.

Reageren
    Yo30

Bedankt, dan ben ik enigzins gerust gesteld. Overal lees je verhalen dat er ook bij een enkele overdosis paracetamol (niet in één keer overigens) pas na 2 weken echt klachten komen en het dan alsnog ernstig met je kan aflopen.

Ikben bang gemaakt door het internet, nadat ik die bewuste dag totaal niet met de hoeveelheid bezig was, het besef kwam pas later.

Reageren
Reageer op: Vraag over een week na een teveel aan paracetamol.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.