- nina3 november 2021 om 11:16
Omdat ik al twee weken ziek ben heb ik antibiotica gekregen (voor een bacteriële sinusitis). Ik ben erg bang voor de bijwerkingen: misselijkheid & diarree. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik voel mezelf al twee weken doodziek en ben momenteel ook ongesteld.. ik kan misselijkheid en diarree dus wel als kiespijn missen. 🙁
2 reactiesReagerenAlias3 november 2021 om 11:28Het meest belangrijke dat je aan misselijkheid kunt doen, is om de antibiotica in te nemen met een echt groot glas drinken terwijl je staat èn op een gevulde maag.
Ga daarna niet meteen liggen maar blijf nog even staan of lopen, zodat je maag het kan verwerken.
De diarree hoeft niet per se op te treden. Heb ik nog nooit gehad. Wel beetje dunnere ontlasting, maar verder niet.
Na zo’n kuur koop ik altijd van die yakult flesjes om mijn darmflora een beetje te herstellen. Ook slik ik dan wat b12 bij. Maar het hoeft niet natuurlijk.
ReagerenJohn (moderator)
3 november 2021 om 18:41Het is nog maar de vraag of je überhaupt bijwerkingen krijgt. Daar zul je alleen maar achter komen door ze te gebruiken. Op voorhand kun je daar niets tegen doen
Reageren