- anoniem11 december 2018 om 00:54
hoi.
ik heb nu 12 paracetamol op gegeten. wat gebeurt er nu?
John (moderator)
11 december 2018 om 19:35Je had de huisartsenpost moeten bellen… Ik zou in ieder geval naar de huisarts gaan. Je lever kan schade oplopen
ReagerenUtrecht29 december 2018 om 15:03Hoe kom je erbij om er zoveel in te nemen ?
ReagerenAnoniem30 december 2018 om 18:29<span class=”bbp-reply-post-author”>Beste Roosje,</span>
Dat is heftig hé. Probeer erover te praten met een naaste of neem eens contact op met 0900-0113 daar zitten mensen met wie je kunt praten. Ben je bang dat je jezelf iets iets aandoet dan kan je ook de huisartsenpost bellen.
Sterkte!
ReagerenSilly10 januari 2019 om 14:58Ik heb eergisteren 11 paracetamol ingenomen en ben na een uur naar het ziekenhuis gebracht daarna heb ik norit binnengekregen gemengd met laxeermiddel.
De norit zorgt ervoor dat de paracetamol bind en dat het niet je organen beschadigd.
Ik kreeg ook veel vloeistof binnen want ik moest goed gehydrateerd zijn.
Dus mijn tip is veel drinken en neem norit in en eventueel laxeermiddel in een vloeistof vorm dit is aangezien de norit ook word gebruikt tegen diarree maar als je dat niet hebt en je gebruikt geen norit kun je een paar dagen niet naar de wc.
Ik zeg je wel eerlijk dat je het niet moet doen want meestal krijg je toch spijt en het enige dat dit doet is over 10 jaar als jij weer happy bent en misschien een gezin hebt allemaal gezondheids klachten krijgt aan je organen door wat je 10 jaar geleden hebt gedaan en je gaat echt niet snel dood van teveel paracetamol het enige dat het doet is jouwn organen aantasten maar dat duurt jaren voordat je er echt last van krijgt. Op dit moment heb ik ook heel erg veel last van hoofdpijn maar dat moet je ook zo laten overgaan, want medicatie gebruiken gaat het alleen maar erger maken.
ReagerenBarry A.21 januari 2019 om 15:57Diana, zet je caps uit! Niet zo schreeuwen!!
Reagerenfleur22 februari 2021 om 21:56moest u een maagspoeling?
ReagerenAnoniem4 juni 2024 om 18:55Ik heb een overdosis verschillende medicijnen in genomen zeker 100 stuks van verschillende medicijnen in een goede 3 weken tijd en niet mijn maag leeg laten pompen wat nu
ReagerenSuus4 juni 2024 om 19:32Anoniem4 juni 2024 om 19:3610 bedoelde ik 5 norit 3 paracetamol en 2 ibuprofen
ReagerenTani19 september 2024 om 01:27Kan je dood gaan van 25 paracetamol pillen in een keer in nemen?
ReagerenJohn (moderator)
19 september 2024 om 16:15Dat lost geen problemen op. Je wordt er all;een maar ziek van. Zoek beter hulp voor je problemen
ReagerenAnoniem29 juli 2025 om 17:10Er is geen helder antwoord hoor hoeveel je wel of niet moet nemen om dood te gaan. Hangt van verschillende factoren af. Dus doe het niet want voor sommigen kan 8 tabletten per dag al schadelijk zijn. Ik zelf heb meerdere keren door paracetamol in het ziekenhuis gelegen. Ik heb last van dissosiaties ik wil zelf niet dood maar andere delen wel blijkbaar. Het is verschillend hoe erop gereageerd wordt. Paar keer opgenomen geweest voor een infuus van 24 uur. Zijn elke keer ongeveer 20 pillen. Maar de ene keer krijg ik een infuus en een andere keer helemaal niks. De een meet je bloeddruk en hartslag en de ander niet. De een stuurt een psychiater naar ie toe en de ander niet. Soms zeggen ze ga maar naar huis en kom over 5 dagen maar bloedprikken. En 1 keer zei de huisarts eigenlijk moest je naar de spoed maar goed ze hebben er wel wat beters te doen dus heb ik je niet heen gestuurd. Maar in elk geval hoor ik wel steeds terug dat ik geen leverbeschadiging heb opgelopen gelukkig dus blijkbaar heb ik een sterke lever. Ik merk overigens praktisch niks van 20 pillen. Na 2 dagen wat steek bovenin de buik omdat mijn lever aan het vechten is en gewoon een paar dagen erg moe. Maar prettig is het niet en een ander heeft mss minder geluk dus begin er niet aan en zoek hulp
Reageren