Zoeken Vraag het forum

Sertraline

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kristof

Beste,

Ben moeten starten met sertraline 25mg ( 50mg breken in twee). Nu lees ik in bijsluiter dat het breken van de tablet enkel mag gebruikt worden om de tablet makkelijker in te slikken en dus niet voor de dosis te halveren..

Wie moet ik nu geloven? De dokter of de bijsluiter?

10 reacties
    Reageren
    Catootje

Zou apotheek vragen. Nu in het weekend natuurlijk lastig. Overigens is het geen moeten bij gebruik van dit soort medicijnen.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt de tablet delen

Reageren
    Kristof

En het verschil met de merkloze Sertraline of de Serlain van Pfizer. Waar zit daar het verschil in? Is het verschil tussen de twee merkbaar of zit daar EXACT hetzelfde in..?

Reageren
    John (moderator)

De werkzame stof is precies hetzelfde

Reageren
    Kristof

Dus ik ga geen verschil merken tussen de twee als ik beide zou geprobeerd hebben..??

Reageren
    John (moderator)

Als het goed is niet. Maar de hulpstoffen kunnen wel wat anders zijn en dat kan soms wel wat bijwerkingen geven

Reageren
    Kristof

Ik durf niet slapen. Ik heb last van druk op de borst en lees net dat je sertraline niet mag nemen als je lage hartslag in rust hebt. Ik heb 47-55 in rust..

.

Reageren
    John (moderator)

Je hebt druk op de borst door de spanningen/stress en waarschijnlijk hyperventileren. Ga gewoon slapen

Reageren
    Anoniempie123

Breken kan gewoon, oh en sertraline kan je angst stevig verergeren in het begin dus houd daar rekening mee (kan hoeft niet)

Reageren
    Kristof

Ik heb vroeger paroxetine genomen en dat beviel me goed. Indien ik na 1 inname sertraline, toch liever wil overstappen naar paroxetine. Hoeveel tijd moet daar tussen zitten? Hoe lang duurt het voor die sertraline na 1 eenmalige inname ( gisteren gestart) uit mijn lichaam is?

En over de angsten, die waren niet erger. Ik had heel veel overslagen, hartkloppingen, braken, inwendig beven in borst,… Ik las net in bijsluiter dat het medicijn niet mag genomen worden indien je een lage rusthartslag hebt..ik zit rond de 47-54

Reageren
Reageer op: Sertraline
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.