- Kristof17 augustus 2019 om 15:59
Beste,
Ben moeten starten met sertraline 25mg ( 50mg breken in twee). Nu lees ik in bijsluiter dat het breken van de tablet enkel mag gebruikt worden om de tablet makkelijker in te slikken en dus niet voor de dosis te halveren..
Wie moet ik nu geloven? De dokter of de bijsluiter?
10 reactiesReagerenCatootje17 augustus 2019 om 17:01Zou apotheek vragen. Nu in het weekend natuurlijk lastig. Overigens is het geen moeten bij gebruik van dit soort medicijnen.
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2019 om 19:58Je kunt de tablet delen
ReagerenKristof17 augustus 2019 om 22:35En het verschil met de merkloze Sertraline of de Serlain van Pfizer. Waar zit daar het verschil in? Is het verschil tussen de twee merkbaar of zit daar EXACT hetzelfde in..?
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2019 om 22:45De werkzame stof is precies hetzelfde
ReagerenKristof17 augustus 2019 om 22:57Dus ik ga geen verschil merken tussen de twee als ik beide zou geprobeerd hebben..??
ReagerenJohn (moderator)
17 augustus 2019 om 23:34Als het goed is niet. Maar de hulpstoffen kunnen wel wat anders zijn en dat kan soms wel wat bijwerkingen geven
ReagerenKristof17 augustus 2019 om 23:52Ik durf niet slapen. Ik heb last van druk op de borst en lees net dat je sertraline niet mag nemen als je lage hartslag in rust hebt. Ik heb 47-55 in rust..
.
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2019 om 00:00Je hebt druk op de borst door de spanningen/stress en waarschijnlijk hyperventileren. Ga gewoon slapen
ReagerenAnoniempie12318 augustus 2019 om 04:30Breken kan gewoon, oh en sertraline kan je angst stevig verergeren in het begin dus houd daar rekening mee (kan hoeft niet)
ReagerenKristof18 augustus 2019 om 10:46Ik heb vroeger paroxetine genomen en dat beviel me goed. Indien ik na 1 inname sertraline, toch liever wil overstappen naar paroxetine. Hoeveel tijd moet daar tussen zitten? Hoe lang duurt het voor die sertraline na 1 eenmalige inname ( gisteren gestart) uit mijn lichaam is?
En over de angsten, die waren niet erger. Ik had heel veel overslagen, hartkloppingen, braken, inwendig beven in borst,… Ik las net in bijsluiter dat het medicijn niet mag genomen worden indien je een lage rusthartslag hebt..ik zit rond de 47-54
Reageren