Ook omlaag met de a.d advies graag

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #1

    Hoi allemaal ik zat 5 wkn geleden op 10 mg fluoxetine en 15 mg mirtazapine dat ging niet goed ....... dus naar beneden met de mirta 7,5 mg en omhoog met de fluox 20 mg ....een dag erna naar 30 mg ......ging niet goed dus 3,75 met de mirta en terug met de fluox naar 20 mg .....allemaal in 5 wkn

    Nu ben ik nog steeds misselijk en trillen de hele dag en hoofdpijn dus ben ik te snel gegaan ....moest van de psyg graag advies

     

     

    Reactie
    #2

    Antidepressiva zorgen voor verliezen aan vitaminen, mineralen en andere stoffen. De meeste antidepressiva, behalve de tri- en tetracyclische, remmen daarnaast ook de aanmaak van melatonine. Bij het afbouwen/stoppen kan je dit soort ontregelingen extra voelen.

    Je lichaam ondersteunen met volwaardige voeding en bepaalde voedingssupplementen kan schelen en de afkickverschijnselen. Neurotransmitters als serotonine en melatonine worden namelijk aangemaakt uit tryptofaan, samen met tal van vitaminen, mineralen, vetzuren en andere aminozuren. Wat het afbouwen zelf betreft zou ik het niet weten.

    Reactie
    #3

    Ik zou overleggen met de psych om 1 middel in zijn geheel af te bouwen. Allereerst zoveel mogelijk stabsliseren op een gangbare dosering. Dat lijkt mij de huidige, maar ik ben geen arts.

    Reactie
    #4

    Hoi 87 fijn dat je reageert  die kwart mirta die ik nog inneem samen met de fluox versterkt elkaar volgens de psyg

    Ik nam eerst van beide een halve dat is jaren goed gegaan tot ik ging afbouwen nu al vanaf januari is het pet ........daarna ben ik niet meer stabiel geweest vandaar die wisselingen .......maar naar mijn idee wat ik hier leest is dat te snel op elkaar ....of niet ......wat denk jij ........in 5 wkn omhoog .en omlaag pfff ik vind het ergste dat opgejaagde gevoel en misselijkheid  gr ria

    Reactie
    #5

    Het zijn hoe dan ook gevoelens die zullen komen. Laat de gevoelens toe, en je leert er weer mee omgaan. Ik zelf voel me ook nog steeds niet geheel hetzelfde als voor de Efexor. Maar inmiddels weet ik, dat ik dit ook never meer zou willen. Ik ben last blijven houden van oorsuizen. Als ik stress ervaar wordt dit erger. Hier ben ik mezelf bewuster van een ooit. Zie dit ook zo. Probeer door de zure appel heen te bijten, bouw af in overleg en laat het een les zijn.

    Reactie
    #6

    Ik blijf daarbij ook zeggen, gewoon afbouwen. 1 middel tegelijk. 3 tot 6 weken laten tussen iedere verlaging en verlagingen niet te groot maken. Eventueel een vloeibare variant gaan gebruiken.

    Reactie
Reageer op: Ook omlaag met de a.d advies graag
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief