Zoeken Vraag het forum

Afbouwen risperdal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J

Goedendag,

Ik zou graag zsm mijn risperdal naar 0 mg per dag willen brengen. Ik zat op 1.5 mg, en nu op 1mg voor de 4e dag op rij. Zou ik binnen een maand naar 0 kunnen gaan? Dit ivm eventuele hartstilstand bijwerking. Dit medicijn is mij gegeven voor angst voor een hartaanval, maar dit medicijn lokt het juist uit!

35 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je moet je niet laten leien door de angst, als dat al in de bijsluiter staat, betekend dat niet dat iedereen dat dan ook krijgt. Je moet toch al behoorlijk hartklachten hebben voordat dat zal gebeuren. Bespreek het met je arts.

Reageren
    J

Oke zal ik doen. Had gezien dat je QT interval kan worden verlengd, maar bij mij was dit met mijn hart onderzoek nog niet het geval. Zal ik vragen om nog een nieuw ecg?

Reageren
    John (moderator)

Je maakt je daar veel te druk over. Maar dat is dus precies de reden waarom je het medicijn hebt gekregen…Een nieuw ECG is echt niet nodig hoor.

Reageren
    J

Nee ik ben af van de angst voor een infarct maar nu heb ik de angst voor bijwerkingen

Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of je daar echt vanaf bent:

je schrijft zelf:

Dit ivm eventuele hartstilstand bijwerking. Dit medicijn is mij gegeven voor angst voor een hartaanval, maar dit medicijn lokt het juist uit!

Je bent dus nog steeds bang voor een hartaanval of hartstilstand, alleen heb je er nou een andere reden voor gevonden

Reageren
    J

Klopt, maar ik denk dus als ik van dit medicijn af ben dat ik niet meer bang ben.

Reageren
    John (moderator)

Ik vrees dat zo toch niet werkt…je verruilt de ene angst voor de andere…
    Ben je onder behandeling bij een psycholoog voor je angsten?

Reageren
    J

Jazeker. Maar die kan ook niet het afbouw proces versnellen en dat is nu voor mij het belangrijkste..

Reageren
    John (moderator)

Die kan daar wel bij helpen….

Hoelang heb je de risperdal genomen?

Reageren
    J

5 weken

Reageren
    John (moderator)

Dan zou dat in principe in 1 maand kunnen

Reageren
    J

Yess, elke week 0.25mg waarschijnlijk?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou je kunnen doen.

Reageren
    _87_

Dit lijkt wel mijn situatie….. Ik kreeg voor de angst om dood te gaan Efexor. Juist door af te bouwen, overwon ik de angst om dood te gaan.

Reageren
Reageer op: Afbouwen risperdal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.