- Djeemi19 december 2016 om 22:09
Hallo,
Ik slik nu bijna 2 maanden escitalopram 10 Mg maar ik heb veel last van blijvende bijwerkingen zoals darmklachten,misselijkheid en slapeloosheid, nu ben ik sinds een week terug op de 5 Mg, waar ik ook mee was begonnen de eerste anderhalve week om te kijken of de klachten weg gaan, maar de afgelopen 3 dagen ben ik me een beetje zwakjes gaan voelen (moeilijk op mijn benen kunnen blijven staan, erg moe,snel buiten adem en soms weer last van hartkloppingen) hoort dit erbij? En gaat dit weer over? Zo ja hoe lang duurt dat? Want de feestdagen komen eraan en ik vraag me af of ik hier wel goed aan heb gedaan.3 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 december 2016 om 22:24Hartkloppingen zijn wel een bekende bijwerking van de Escitalopram.
Reageren
op eigen houtje de dosis aanpassen is niet erg slim. Je had terug moeten gaan de arts die ze heeft voorgeschreven.Djeemi19 december 2016 om 22:33Ik mocht het van de psychiater proberen om te kijken of de klachten weg zouden gaan maar hij heeft nooit met mij besproken dat je daar ook weer bijwerkingen van kan krijgen en met de misselijkheid die de 10 Mg gaf was echt niet fatsoenlijk te leven, ik vraag me alleen af hoe lang dit zo aanhoudt
ReagerenJohn (moderator)
19 december 2016 om 22:44Oke, je had het dus wel overlegd…
Reageren
De klachten van het verlagen zouden niet zo heel lang moeten aanhouden. Maar de vraag is of het middel voor jou wel geschikt is als je er zoveel bijwerkingen van blijft houden. In de regel verminderen de bijwerkingen na een verhoging binnen 3 – 6 weken