- Anoniem11 augustus 2016 om 10:25
Ik heb al 3 maand last van een spastische darm. Waarbij ik al 2 maand precies een darm verzakking heb ofso.. Ik moet vaak helpen mijn ontlasting eruit te krijgen met een vinger of door te duwen op mijn buik. Ik heb ook dehele tijd het gevoel dat ik naar toilet moet maar kan dan niet.. Ook als ik op toilet zit voel ik er een stukje darm uitschuiven.. Dit doet niet pijn als ik eraankom alleen als ik heb moeten helpen mijn ontlasting eruit te krijgen.
Weet iemand wat dit is of ik mij zorgen moet maken?11 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 augustus 2016 om 10:44Dat lijkt toch op een verstopping. Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenAnoniem17 augustus 2016 om 22:57Vandaag kreeg ik plots hevige diarree, ik at salami en kaas gegeten en een half uurtje later ineens heel veel buikkrampen en een groenkleurige ontlasting, wat kan dit betekenen? zitten er in salami gluten? Want heb eens een periode mijn voeding opgeschreven en zie mss een verband in mijn buikpijnklachten ( gluten intolerantie..)
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2016 om 06:54Salami kan gluten bevatten.
Reageren
Maar het lijkt er eerder op dat je iets verkeerds (bedorven) gegeten hebt.Anoniem18 augustus 2016 om 07:57Kan alleen van die kaas en salami zijn want alles was vers gemaakt die dag, maar de kaas en salami smaakte goed.. Dus dat snap ik niet…
ReagerenJohn (moderator)
18 augustus 2016 om 08:04Wat heb je nog meer gegeten gisteren?
Reageren
Thuis gegeten of uit huis?Anoniem21 augustus 2016 om 11:23In de ochtend meloen
Middag: KervelsoepAvond: Steak, salade met tartaar, tomaat, en hardgekookt ei
En dan die
Stukjes kaas & salami…En nu heb ik al sinds die dag niet meer naar toilet kunnen gaan en net een beetje en er is enorm veel slijm bij , wit en geel slijm… Hoe weet je of je een endeldarmvzrzakking hebt? Want volgens mij is dat de reden dat ik niet naar toilet kan
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2016 om 11:45Je hebt toch een aantal dingen gegeten die een bacteriële infectie kunnen veroorzaken en dan dus diarree en verstopping.
Reageren
Voornamelijk de tartaar en de salami.
Bij een endeldarmverzakking poep je de endeldarm er gedeeltelijk uit. Dat is dus niet aan de orde.
Als de klachten aanhouden ga dan morgen even naar de huisartsAnoniem21 augustus 2016 om 12:02Jawel dat heb ik wel, ik heb dat al 3 maand het gevoel dzt mijn darm er een stukje uitkomt…
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2016 om 12:06Het gevoel dat hij eruit komt of komt hij er nou echt uit? Heb je er al eens naar gekeken? Als je alleen maar het gevoel hebt kan het ook een aambei zijn.
Reageren
Ga in ieder geval met de klachten naar de huisarts als je daar al maanden last van hebt.Anoniem21 augustus 2016 om 12:14Er komt ook effectief een stukje van mijn darm uit , ik voel dat ma heb er geen pijn aan… En dat heb ik alleen maar als ik naar het groot toilet moet , daarna ga dat stukje er terug in… En ja maar mijn dokter die nzzmt mij niet serieus en zegt dat dat normaal is , die doet ni eens de moeite om te kijken
ReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2016 om 12:49Helemaal normaal is het in ieder geval niet. Ga dus toch terug naar de huisartsen vraag dan om een verwijzing voor proctoloog.
Reageren