- Anoniem31 juli 2016 om 12:17
Hallo, ik ben 53 jaar oud. Vorige jaar in maart kreeg ik veel buikpijn, ik kon amper bewegen en naar werk gaan. Ben naar de huisarts geweest en hij gaf me laxeermiddel voor 2 weken. Na 2 weken was de pijn minder, maar nog steeds aanwezig. Terug naar de HA en nog een keer laxeermiddel gekregen voor nog 2 weken. Sindsdien is mijn ontlastingspatroon iets veranderd, i ga vaak 3 keer per dag naar de wc, vroeger was 1-2 keer per dag. Sindsdien eet ik geen rodevlees meer.
Sinds 3 maanden heb ik pijn in mijn linkerbuik als ik erop druk. Heb de HA gebeld om een afspraak te maken en ik moest van hem naar de apotheek gaan om PDS medicijnen te nemen, zonder mij te onderzoeken. Die 14 dagen dat ik de pds medicijnen slikte was de drukpijn onveranderd. Mijn vraag is, in de tijd dat ik de medicijnen slikte moest ik geen drukpijn meer voelen?
Ik vrees dat dit geen pds is.Alvast bedankt
6 reactiesReagerenAnoniem31 juli 2016 om 12:39Sorry, vergat te zeggen dat ik een man ben.
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2016 om 12:45Terug naar de huisarts dus en om een verwijzing naar de MDL arts vragen
ReagerenAnoniem31 juli 2016 om 13:53Dank u wel voor uw antwoord.
Reageren
Ik heb ook last van een opgeblazen buik, vooral ’s avonds, of na het eten van bepaalde voeding, bijv. linzen. En mijn buik voelt ook hard.John (moderator)
31 juli 2016 om 13:57Als ik linzen, erwten of bruine bonen eet heb ik ook een opgeblazen buik. Dat is natuurlijk niet zo raar….
ReagerenAnoniem31 juli 2016 om 14:49Als ik licht op de buik druk voel ik niks, maar als ik hard druk dan voel ik de pijn op dezelfde plek, linksonder. Kan het zijn dat de darm gevoelig is en de pijn komt door te hard drukken?
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2016 om 15:53Dat kan zeker. Als je erg hard drukt heeft iedereen daar last van
Reageren