Zoeken Vraag het forum

bewegende buik/navel pds

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hoi,

ik zie soms mijn buik uitzich zelf naar een kant toebewegen, is dit normaal bij pds? een beetje bij de navel! dan lijkt het net of je buikdanst

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kunnen je darmen zijn die bewegen soms ook

Reageren
    Anoniem

Dus het is voor de rest niks ergs? ik ben 16, en heb hypochondrie… vind het dus soms wel een beetje raar… maar als ik ’s avonds op bed lig voel ik soms ook geklop in mijn buik…

Reageren
    John (moderator)

Ook dat is heel normaal.

Reageren
    Anoniem

Dus alle twee is heel normaal? dan nog iets, ik ben namelijk ‘savonds 61,3 kilo en ’s ochtends 59 ik ben 1,85 en 16 jaar is dat normaal?

Reageren
    John (moderator)

Dat is allemaal normaal. Het gewicht kan best wel wat wisselen gedurende de dag.
    Plassen en poepen hebben daar ook invloed op..
    Je moet je ook niet iedere dag wegen. Dat is nergens goed voor. Dat maakt je alleen maar onrustig als er verschillen zijn.

Reageren
    John (moderator)

Zoals je ziet heb ik het bericht verplaatst.
    Je moet proberen om niet iedere keer een nieuw topic te openen. Dat maakt het voor mij namelijk bijzonder moeilijk om goed antwoorden te kunnen geven.
    Probeer dus dit topic te gebruiken voor alle vragen.

Ik denk niet dat die klachten door de PDS worden veroorzaakt maar dat antwoord had ik dus ook al gegeven in het topic daarover.

Reageren
    Anoniem

Oké ik was namelijk heel bang voor darmkanker, maar dat is het gelukkig niet. Heb alleen onderzoek gehad bij de huisarts die heeft naar mijn darmen geluisterd, en die borrelden toen heeft hij PDS geconstateerd. Gelukkig was endoscopie niet nodig, had maar 2 keer iets roods in mijn ontlasting! Dus ben wel gerustgesteld, gelukkig krijg ik voor die doofheidgevoel fysiotherapie

Reageren
    John (moderator)

Dat zal beslist goed gaan komen.

Reageren
    Anoniem

Dus ik hoef ook niet bang te zijn voor darmkanker met 16 jaar? De dokter zegt dat het pds is dan klopt het toch.

Reageren
    John (moderator)

Darmkanker is wel heel erg onwaarschijnlijk op je leeftijd. Maar daar krijg je dan ook geen borrelende darmen van

Reageren
    Anoniem

Ik heb voorlopig ook PDS, zit in eliminatiedieet te knoeien:d

geklop in buik als je ligt heb ik ook, is vrij normaal denk ik, gewoon hartslag in slagaders die je harder voelt als je wat opgeblazen bent

als ik lig voel ik soms ook zoiets bewegen schuinlinks boven navel, plekje van paar vierkante centimeter wordt keihard gedurende enkele seconden. Precies alsof er een miniballonetje onder je huid wordt opgeblazen. Na enkele sec verdwijnt het ook weer.

als ik erop duw hoor ik iets borrelen
    is mss gewoon een boer die eruit wil, maar ik kan staand al amper boeren, laat staan liggend:d

Reageren
Reageer op: bewegende buik/navel pds
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.