Zoeken Vraag het forum

groene ontlasting na diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste Tandor,

Ik ben benieuwd wat dit kan zijn.

Ik heb een week diaree gehad en sinds vrijdag kon ik even niet meer naar de wc(normaliter elke dag). Nu heb ik gisteren eindelijk weer ontlasting gehad en ook vanmorgen. Maar de ontlasting ziet wat donker en heeft iets groenigs.(gisteren avond en vanochtend) Wat kan de reden hiervoor zijn?

15 reacties
    Reageren
    Anoniem

Additioneel: diarree was niet vaak dagelijks maar was 1 keer per dag er slappe ontlasting, alleen vrijdag de hele avond tot het eigenlijk alleen nog water was. Daarna was het over. Kleur was normaal (behalve vrijdag avond toen werd het steeds licht geel)

Reageren
    John (moderator)

Dat kan een buikgriep zijn geweest of iets verkeerd gegeten waardoor je een bacterie hebt opgelopen.
    Zou het groenige kunnen zijn van iets dat je hebt gegeten?

Reageren
    Anoniem

Hi, kun je groene ontlasting krijgen door een bacterie/virus infectie darmen? ik heb donderdag spinazie gegeten en vrijdag rode bieten maar, vrijdag dus ontzettende diarree gehad(kleur werd steeds lichter), dus de spinazie zal het denk ik niet geweest zijn. Verder geen klachten gehad en voelde me niet misselijk of ziek. Is dat normaal?

Is groene ontlasting normaal?(wel normale substantie) (Kan me voorstellen dat als het een week aanhoud er even naar gekeken dient te worden)

Reageren
    John (moderator)

Als je spinazie hebt gegeten, is het niet zo raar dat je ontlasting verkleurd. En dan nog de rode bieten….

Maar ook en bacteriele infectie of een voedselvergiftiging kan voorn groene ontlasting zorgen.

Reageren
    Anoniem

Dank. Ik had net weer slappe ontlasting 🙁 voel me verder goed en de kleur nu was weer goed.

Is het normaal dat slappe ontlasting zo lang kan aanhouden? Het is niet dat ik steeds naar het toilet moet rennen etc. Kan ik zelf iets doen tegen de slappe ontlasting?

Reageren
    John (moderator)

Je moet verder niets doen. Het gaat in de regel vanzelf weer over.

Reageren
    Johan

Hallo,

Ik ben herstellende van een klein griepje waarbij ik sinds zondagochtend (nu dinsdag) last had van keelpijn en diarree. Vanochtend was mijn ontlasting eindelijk solide, echter was de kleur donkergroen. Ik ben gaan nadenken en heb eigenlijk niet iets heel groens gegeten, behalve 2 keer een liter groentebouillon van maggie (Mn moeder zegt dat dat goed helpt tegen het ziek zijn). Ook heb ik een druk weekend gehad qua feestjes en heb ik vanaf donderdagavond tm zaterdagavond het nodige alcohol genuttigd. Ik heb geen last van buikpijn en de koorts die ik had is verdwenen. Wat denkt u?

Reageren
    John (moderator)

Die bouillon bevat kleurstoffen…daarnaast kan de alcohol daar ook nog een rol in spelen. Zie geen reden om daar bezorgd over te zijn

Reageren
    Johan

Dankuwel! Wanneer er wel sprake zou zijn van een bacteriële infectie in de darmen, zou dit dan samengaan met maagklachten e.d?

Reageren
    John (moderator)

Dan zou je ook maag/darmklachten moeten hebben en in principe waterdunne diarree

Reageren
    Johan

Ik heb ook een liter vruchtensap gedronken dat relatief paars van kleur is en veel framboos en blauwe bes bevat. Misschien heeft dat er ook mee te maken?

Reageren
    John (moderator)

Dat zal dan ongetwijfeld de oorzaak zijn……. en dan afvragen waarom je ontlasting een vreemde kleur heeft

Reageren
    Johan

Haha, ik was het helemaal vergeten. Drong ineens tot me door

Dankuwel!

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: groene ontlasting na diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.