Zoeken Vraag het forum

Bolletjes in ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb al jaren darmklachten, vooral ’s nachts. Een wee gevoel en vaak lijkt het of er een kermis in mijn buik is. Andere klachten zijn weinig energie, warmteaanvallen (geen overgang), slecht slapen enz. Sinds gisteren weet ik dat er parasieten zijn, Dientamoeba Fragilis. Maar ik dacht dat de klachten vooral veroorzaakt werden door deze bolletjes, waar een zwart dingetje in zit. Ze drogen snel uit. Na een paar uur zijn het korreltjes. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan er niets over vinden.

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Eitjes van de parasieten denk ik. Wordt je al behandeld voor de parasieten?

Moest trouwens denken aan bolletjes drugs toen ik de titel van je bericht las hahaha 😛 (grapje hoor)

Reageren
    Anoniem

Dank voor je reactie. De parasiet Dientamoeba fragilis is ontdekt, maar daar is een microscoop voor nodig en deze zijn als ik ze er net uitgehaald heb groot. Ik eet extra gezond omdat die parasiet (df) door zetmeel gevoed wordt en het de antibioticakuur ondersteunt/versterkt. Binnenkort begin ik ermee. Maar dit… als het een parasiet is, welke zou het kunnen zijn? Het zou kunnen zijn dat hij dan mee verdwijnt, maar o, wat zou ik graag willen weten wat het is.
    Er zijn mensen die anaal drugs smokkelen. Die bolletjes zijn heel wat meer waard. 🙂 Hartelijke groet, Victoria

Reageren
    Anoniem

Weet je ondertussen wat de bolletjes zijn geweest? Ik heb er de afgelopen weken ook een paar gehad die er zo uitzien, alleen ongeveer 2 keer zo groot. Ook ik kan nergens vinden wat het zou kunnen zijn… Zou het een overblijfsel van voedsel kunnen zijn wat ik niet kan achterhalen?

Reageren
    De bolleboos

Mijn ontlasting is hard en droog en lijkt op een granaat of dennenappel
    Kort in de vorm van kleine bolletjes.

Reageren
    John (moderator)

Zorg dat je voldoende vezelrijke voeding binnen krijgt en voldoende drinkt. Probeer frisdranken even te mijden.

Reageren
    Dr. Jones

Beste,
    In mijn darmen is giardia lamblia gevonden. Behandeling Flagyl (metronidazol) 2.000mg, 3 dagen. Na 24u, in stoelgang één zwart bolletje, zoals een kleine erwt gezien. Is dit de parasiet? Zo ja, is er maar 1 of meerdere parasieten aanwezig? Ik heb de parasiet na 5 dagen ontdekt, en heb de behandeling gestart na 11 dagen.
    Graag een reactie aub.
    Vriendelijke groetjes

Steven De Caluwe

Reageren
    John (moderator)

Nee. De parasiet is maar is 10-20μm lang. Dat is 0,01 mm met blote oog zo dus niet te zien

Reageren
    Sonja

Ik heb al 6 maanden bruine bolletjes in mijn ontlasting elke dag wel 2 of 3 alles is onderzocht maar de doktoren staan voor een raadsel.het zijn geen beestjes wie kan mij helpen want ik ben er zo vies van.ik moest naar het ziekenhuis naar een maag,lever darmarts maar helaas moest ik die afspraak afzeggen omdat ik griep had aub help mij

Reageren
    John (moderator)

Ik kan daar zo helaas ook niets over zeggen. Je zult dan toch naar een MDL arts moeten gaan. Je had de afspraak ook niet moeten afzeggen maar verschuiven

Reageren
Reageer op: Bolletjes in ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.