- anoniemm6 januari 2013 om 12:17
Hallo
sinds anderhalve maand heb ik af en toe bloed bij mijn ontlasting. Omdat ik dit een paar jaar terug ook heb gehad en ik nogal een hypochonder ben en dus meteen aan iets ergs denk, ben ik meteen naar de huisarts geweest de eerste keer dat ik het had. Het gaat om klein beetje aan het einde van de ontlasting en of beetje aan het wc papier. Het is op zich niet pijnlijk, heel soms een schrijnend gevoel, maar meestal niet.
Ontlasting is meestal ook niet hard. Heb de laatste weken ook last van dat ik soms een paar dagen niet kan, terwijl ik normaal dagelijks kan. Maar heb de laatste tijd wel veel stress, en dat slaat meestal wel op mn darmen. Dit alles heb ik de huisarts verteld.
huisarts heeft gekeken en ontdekte een minimaal scheurtje. Advies, veel drinken eb vezels eten..dat deed ik eigenlijk altijd al wel dus gewoon extra water gaan drinken.
het gaat dan bijvoorbeeld ook weer 3 dagen goed, of een week…maar dan gebeurd het toch weer dat er wat bloed bij zit. Ik schrik me dan weer wezeloos en vraag me af hoe het kan. in de afgelopen anderhalve maand is het ongeveer 5 keer voorgekomen. Daarvan ben ik 3 keer naar de huisarts geweest. Misschien overdreven maar ik ben nu eenmaal erg hypogondisch aangelegd. Huisarts zegt steeds hetzelfde.wat ik eigenlijk wil vragen, is het normaal dat een scheurtje nog zo’n lange tijd eer kan openscheuren? Terwijl de ontlasting niet hard is. De huisarts zegt dat het tijd nodig heeft, maar ook als de ontlasting zacht is??
ik hoop dat iemand mij kan geruststellen…