Zoeken Vraag het forum

Misselijkheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • xkaatjex

Hoi,

Ik heb nu sinds 1,5 maand last van misselijkheid in de ochtend. Daarvoor had ik vaak last van brandend maagzuur.
    Nu ben ik elke dag als ik vroeg op moet echt kotsmisselijk. Kotsen gaat niet want mijn maag is dan nog leeg. Eten gaat niet, drinken wordt ik alleen misselijker van. Vaak voel ik me zwak en heb ik af en toe het idee dat ik van mijn stokje ga. En in het weekend heb ik er geen last van.
    Heeft iemand dit ook? Is het iets raar?

5 reacties
    Reageren
    brenda A

je hebt waarschijnlijk een ontsteking van het maagvlies, dat geeft deze klachten. vooral ook omdat je je brandend maagzuur hebt gehad, kan dat de oorzaak zijn.
    ga even naar de huisarts voor medicijnen, dat is echt nodig.
    drink geen alcohol en rook niet, kijk uit met pittig eten.
    let ook even op of er voedsel is dat je niet kan verdragen.
    beterschap Brenda.

Reageren
    Anoniem

Nou dat lijkt mij eerlijk gezegd niet, een ontsteking heeft geen weekeinde…

Stress en tegenzin in de dag en zorgen over wat er gedaan moet worden veroorzaken wel klachten door de week die in het weekeinde uitblijven omdat er dan niets hoeft te gebeuren…

Reageren
    Sandor

Dat lijkt mij ook het meest op psychosomatiek te wijzen. Psychische stress die zich lichamelijk uit. Herken je iets in deze reacties XkaatjeX?

Reageren
    xkaatjex

Ik loop wel bij een psychiater maar echt stress heb ik niet. Het is overal super rustig en heb verder niks om over te stressen. In het weekend ben ik altijd wel drukker omdat ik altijd heel veel dingen die ik wil doen altijd op zaterdag en zondag moet proppen. Kan dat ook?

Reageren
Reageer op: Misselijkheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.