- Tia19 augustus 2025 om 20:26
Heb van de week ook afspraak huisarts, maar. Vanochtend had ik (vrouw, 45) bloed bij de ontlastig en op wc papier. De tweede keer in twee weken. Ben bekend met zeer moeilijk ontlasten, soms maar eens per week. In het verleden ook bij dokter voor geweest. Vorige week toen ik bloed has was ontlasting erg hard maar nu paar dagen al zacht en toch veel bloed.
Had vorige week ook een pijnaanval tijdens het eten. Linkerflank, moest opstaan, lopen, eten kwam omhoog, ging zweten. Het zakte in 5min weg en sindsdien geen last.
Kijken naar dit bloed, wat zou er kunnen zijn? Ziet bloed bij darmkanker er zo uit?2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
20 augustus 2025 om 13:20Er is een verschil tussen bloed aan het papier, bij afvegen en bloed op of door de ontlasting.
Bloed aan het papier, bij afvegen kan een oorzaak hebben in scheurtjes in het slijmvlies van de anus, of aambeien.
Bloed op of door de ontlasting van komen door een bloeding in het laatste deel van de darm (door poliepen of iets dergelijks).Het lijkt me inderdaad goed om de huisarts even te laten (mee-) kijken…
ReagerenTia20 augustus 2025 om 15:29De huisarts zegt op basis van de foto en mijn verhaal dat het zeker aambeien oid zijn. Er is geen fysiek onderhoud geweest
Voor de pijn dacht de HA aan een maagbacterie. Moet bloed geprikt worden
Wat denkt u ervan?
Reageren