- Anoniem26 juli 2025 om 22:39
Hoi, ik heb denk ik een anusscheurtje. Het zit net in de anus maar ik voel het met afvegen. Heb vaak last van vers bloed zeg maar bij afvegen ontlasting. Ik heb het al langere tijd. Een half jaar ofzo. Het voelt wel hard aan alsof er een korstje op zit. Ik zit er niet echt op te wachten hiermee langs de huisarts te gaan. Het gaat ook vanzelf weg toch? Hoe lang duurt dat ongeveer? Of kan ik meer risico lopen en moet ik het behandelen?
1 reactieReagerenMimi26 juli 2025 om 23:03Een anusfisuur ontstaat vaak door harde ontlasting of diarree. Probeer de ontlasting zacht te houden. Vraag bij je huisarts om diltiazem creme. Breng deze met een handschoen en beetje inwendig aan. Dat werkt het beste. Tussendoor gebruik ik Anamel. Dat is een verzachtende creme met honing. Een fisuur kan erg hardnekkig zijn. Ik kreeg tijdens antibiotica zwaar diarree met als gevolg 4 fisuren. Het gaat nu iets beter maar blijf echt doorsneren ook als het over is. Het slijmvlies is erg gevoelig en heeft lange tijd nodig om weer stevig te worden en goed te herstellen.
Reageren