Ik heb nu al ongeveer 5 jaar lang last van buikklachten. Deze klachten komen en gaan, er is geen touw aan vast te knopen. Ik kan het gevoel moeilijk omschrijven. Het is een soort zeurende pijn in de buik. Soms slaat het door naar misselijkheid. Ik kan op deze momenten geen fijne positie vinden in zitten/liggen/staan. Ik neem vaak een kruik of een warme douche om de pijn wat te verzachten. De pijn duurt meestal gemiddeld 4 uur lang.
Deze klachten zijn altijd in de avond of nacht. Nooit overdag. De periodes verschillen enorm. Ik kan er een week last van hebben en dan een maand niet, maar dan weer een maand wel last hebben en 2 weken niet om vervolgens weer een hele periode last te hebben.
Ik ben al bij de huisarts geweest en heb al verschillende onderzoeken gehad. Bloedonderzoek, echo, FODmap dieet, iberogast en paracetamollen. Niks wil helpen.
Daarnaast heeft mijn ene zusje de ziekte van Crohn en mijn andere zusje heeft dezelfde klachten als ik (en weet dus ook niet wat het is)
De huisarts heeft nu gezegd dat het; prikkelbare darm syndroom is, maar ik ben hier zelf gewoon niet zo zeker van.
Ik hoop dat iemand dit herkent, nog tips heeft qua onderzoeken of probeersels. Ik hoor het graag!