Kortelings ben ik volgens de dokter vastgesteld met PDS. Heb nu volgende last. Pijn in bovenrug na eten of zelfs drinken van een glas water. Is niet fel maar gewoon vervelend aanwezig. Gelijktijdig ook lichte druk rechts boven in de maag. Zijn er nog anderen die dit ervaren of hoe hier mee omgaan? Blijf telkens in de gedachte vallen van de pancreas maar MRI, echo en bloedonderzoek geeft niets aan.
Hoi! Hier ook pds daar door ook vaak last van maagzuur of een brandend gevoel. Enorm oppassen met wat te eten. Sinds een half jaar vezelzakjjes daar door is de buikpijn minder
Ben je een dieet gaan volgen of heb je testen voor allergieën/ gevoeligheid gedaan?
Nee, ik schijf op waar ik klachten van krijg
Zoals uiten prei erwten ect ect
Mss dan ook eens doen. Heb hier hele dag door last. Kan het niet echt aan eten koppelen of aan beweging. Is het beperkte last die je ervaart of gewoon de hele dag door, want daar zit ik nog mee. Gewoon vanavond eens 3 uurtjes niets gevoeld en daarna begon het weer. Pfff
Als ik advies zou mogen geven na 12 jaar pds, wat volgends mij niet zo is. Let goed op wat je eet en houd het goed bij op papier of een boekje. Je kunt Meschien net als ik ergens niet tegen. Pds word makkelijk gegeven en je zult dus zelf moeten ondervinden waar je niet goed tegen kunt
Ik heb na zelf onderzoek gemerkt na een hele lange tijd experimenteren dat gluten bij mij de boosdoener zijn voor de klachten. Ik heb alle soorten voeding de schuld gegeven zelfs gedacht dat ik histamine intolerant was door de klachten tot ik merkte dat er overal gluten inzaten. Na 1 dag inname van gluten krijg ik migraine achtige hoofdpijn (die is chronisch geweest) en tintelingen in mijn armen, uitslag in heel mijn gezicht en rug maar niet altijd daarom was het ook nogal vaag. Het Viel me al langer op dat ik misselijk werd na het eten van gebak, cake, alles zo’n beetje met gluten maar Ik dacht toch zeker dat het met de zoetigheid te maken had, niet dus. Ik ben inmiddels wel van me klachten af maar stel dat ik weer gluten naar binnen werk dan zit ik binnen een uur op de wc met diarree en darmkramp en pijn in de maag en heel veel brandend maagzuur met kans op slokdarm kramp erbovenop en het gevoel alsof er een onsteking zit in mijn darmen en dat straalt alle kanten uit tot aan de schouderbladen en mijn buik is dan helemaal opgeblazen, zo erg dat ik niet fatsoenlijk kan ademen.
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)