Zoeken Vraag het forum

Mogelijke oorzaak gasvorming en opgeblazen gevoel?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anon13m

Beste mensen,

De laatste tijd (+- half jaar) heb ik steeds vaker van aanzienlijke gasvorming. De laatste maand was het vaak nog erger waarbij ik vaak een opgeblazen gevoel had, en pijn links onderin de buik wat af en toe doorstraalde naar mn linker onderrug.

Ben hiervoor bij de dokter geweest. Het urine is getest en was prima. Ook het bloed getest en had normale ontstekingswaarden. Mijn ontlasting is oké en heb ook geen last van verstoppingen.

Ik eet redelijk vaak dagelijks hetzelfde al jaren lang, daar is vrijwel geen verandering in gekomen, en ook de manier waarop ik eet, is vrijwel hetzelfde gebleven.

De dokter gaf aan dat gasvorming normaal is en als het probleem zich voort blijft doen, ik maar een keer terug moet komen.

Nu vroeg ik me af of de mensen met medische kennis misschien weten waarom ik ineens zoveel gasvorming heb. Ik heb pak en beet 3 a 4 van de 7 dagen in de week wel last van overmatig gas en in mindere mate een opgeblazen gevoel.

Wat kan dit zijn?

5 reacties
    Reageren
    Suus

Je zou je huisarts een verwijzing naar een diëtist of een MDL arts kunnen vragen als je veel klachten hebt.
    Op dit forum zijn geen artsen aanwezig en is ook geen onderzoek mogelijk,dat maakt zeggen wat het is wel moeilijk.
    Je zegt dat je altijd hetzelfde eet, heb je wel eens een ander voedingspatroon geprobeerd om te kijken of je klachten dan verminderen?
    En wat is voor jou een gemiddelde dag aan eten en drinken?

Reageren
    Anon13m

Normale dag is:

Overdag (bruin) brood + beleg (kaas, kip, ei)
    Avondeten, veelal kip/gehakt met rijst/pasta
    Eiwitshake
    Skyr + Muesli

Reageren
    Suus

Wat mij gelijk op valt, is de hoeveelheid eiwitten.

Heb je daar een reden voor?

Reageren
    Anon13m

Fitness + Kickboksen

Reageren
    Anon13m

In het verleden heb ik wel dubbel zoveel eiwitten gegeten dan nu en toen had ik geen problemen  met de eiwitten

Reageren
Reageer op: Mogelijke oorzaak gasvorming en opgeblazen gevoel?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.