- Sjaak29 maart 2023 om 13:23
Goedemiddag. Het is mij al een tijdje geleden opgevallen dat er donkere stukken ontlasting verspreid zitten aan de buitenkant van mijn lichtere (pindakaasbruin) ontlasting. De donkere stukken zijn redelijk groot en voelen ook harder aan dan de rest. Het tintverschil is groot. Is dit een normaal verschijnsel? Ik hoor het graag! Met vriendelijke groet, Sjaak.
3 reactiesReagerenSuzan29 maart 2023 om 14:42Hoi,
Over het algemeen hangt de kleur en structuur van je ontlasting af van wat je eet en drinkt. Dat kan dus wisselend zijn.
Als je er ongerust over bent, kunt je altijd even naar de huisarts gaan.
ReagerenSjaak29 maart 2023 om 16:44Heeft u kennis over bloed in de ontlasting? Aangezien het in mijn geval niet zwarte stukken maar donkerbruine stukken zijn heb ik twijfels. Misschien zit het langer in het darmkanaal waardoor het donkerder en harder is dan de rest van de ontlasting? Nogmaals, het zit aan de buitenkant, vanaf het begin tot het eind verspreid aan de buitenkant van de ontlasting. Verder eet ik iedere ochtend een shake (halve liter melk, 100 gram havermout, 1 banaan en creatine) daarna 4/5 boterhamen en avondeten (aardappels, vlees en groenten)
ReagerenSuzan29 maart 2023 om 17:56Op dit forum zijn geen artsen.
Maar ik weet wel dat bloed in de ontlasting of zwart of rood is.
Reageren