Zoeken Vraag het forum

Bloed + Buikpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Julie

Hallo,

Ik heb al een paar jaar regelmatig bloed in mijn ontlasting, na een coloscopie ivm verdenking ziekte van Crohn. Toen is er ook nog bloed geprikt en ontlasting onderzocht, maar er werd niks gevonden.

Nou had ik een maand geleden opeens buikpijn, mijn ontlasting werd dun, met een soort slijmerig iets erdoor. Ook het bloeden werd erger. De huisarts dacht dat de buikpijn en het bloed los stonden van elkaar, ik heb veel blaasproblemen namelijk. Dus urine onderzocht en AB gekregen voor blaasontsteking. Daarna was mijn urine schoon, maar hield ik pijn en kreeg ik tramadol.

Nou ging het even iets beter, maar sinds een week is het bloeden weer heel erg, heb ik weer veel buikpijn en mijn ontlasting ziet er vreemd uit.
    Ik ga soms wel 5 keer op een dag naar de wc en dan komt er eigenlijk niet echt ontlasting, maar vooral bloed. En dan niet wat druppels, maar waar normaal in de wc water blijft liggen na het doorspoelen, dat is dan helemaal donkerrood. Ook had ik bij het afvegen een grote stolsel op het papier. Na het doorspoelen blijft er bloed achter in de wc, slijm is dat denk ik?

Opnieuw de huisarts gebeld en die zegt door harde ontlasting (door tramadol) heb ik inwendige aambeien.. Kan natuurlijk.. Maar ik heb helemaal geen harde ontlasting. Ik heb nu zakjes om m’n ontlasting zachter te maken en gebruik nog tramadol.

Vooral ’s nachts heb ik soms echt veel pijn, ook in mijn rug en zij. Ik heb zelf maar eens gekeken of ik iets zag aan mijn anus, aan aambeien oid. Maar op een wondje van +- 3mm na zie ik niks. Het lijkt me ook sterk dat die stolsels uit dat kleine wondje komen. Het is heel oppervlakkig en ik voelde de stolsel echt uit mijn anus komen en het wondje zit aan de buitenkant.

Ik heb overigens ook vaak verhoging of koors.

Geven inwendige aambeien zoveel buikpijn? Ik heb dus wel steeds contact met de huisarts, maar hoef niet te komen oid.

5 reacties
    Reageren
    Julie

Oja, dat wondje doet verder helemaal geen pijn. Ook naar de wc gaan doet geen pijn..

Reageren
    John (moderator)

Het wondje kan toch wel voor problemen zorgen. De huisarts zou er toch naar moeten kijkw

Reageren
    Julie

Ik kan maandag nog eens een poging doen, maar tot nu toe laat m’n huisarts me niet langs komen.. Ik kreeg hem niet eens te spreken de laatste keer. Assistent heeft overlegd en toen kreeg ik te horen dat ik inwendige aambeien had door harde ontlasting en kreeg ik zakjes..

Net hartstikke beroerd wakker geworden, ook overgegeven en knallende koppijn.. ?

Reageren
    Vitamir

Hoi Julie, wat enorm naar voor je allemaal! Bloed, buikpijn, vaak naar het toilet moeten, koorts, misselijk… en een huisarts die je niet wil zien. Ik vind dat jouw klachten serieus genomen moeten worden.

Kun je met je vinger in je endeldarm voelen of daar uitstulpingen(aambeien) zitten?

Wat is je leeftijd?

Waar zit de buikpijn precies?

Zijn er dingen die de buikpijn erger maken, zoals bep. voeding, stress etc? Kun je een patroon ontdekken wanneer het erger of minder erg is?

Hoe vaak heb je blaasontsteking?

Hoe vaak heb je antibiotica gehad?

Reageren
    Julie

Bedankt voor uw reactie!

Ik heb gevoeld en heb niet het idee dat er iets niet goed is.. Maargoed ik heb weinig vergelijkingsmateriaal, voel daar normaal niet 😉

Ik ben 26 jaar. De pijn zit meestal eerst onderin mijn buik en gaat dan naar links óf naar rechts. Soms voelt het ook als een druk net onder mijn ribben. Iets wat het erger of beter maakt weet ik niet.. Houd dat wel een beetje in de gaten, maar kan nog niet echt iets vinden. Vlees gaf soms wel wat problemen, maar dat eet ik al een tijd helemaal niet meer.

Ik neem elke avond antibiotica en elke maand/om de maand nog een kuur erbij. Antibiotica gebruik ik dus wel behoorlijk veel. Daarom neem ik ook wel zakjes pre en probiotica van Vitakruid na een extra kuur.

Vind het zo frustrerend, het totaal niet het gevoel dat mijn huisarts me serieus neemt. Heb ondertussen in een boze bui een foto gemaakt, kan me niet voorstellen dat hij dan nog zo makkelijk doet er over. Maargoed ben eigenlijk ook niet zo van foto’s van dat soort dingen.. Al is het eigenlijk bijna alleen maar bloed.

Vind het ook moeilijk om steeds te bellen. Het is al niet iets waar je graag mee naar de huisarts gaat en dan moet ik ook nog zo aandringen. Wat ik dus niet wil, maar dit voelt ook niet echt goed.

Reageren
Reageer op: Bloed + Buikpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.