- Rik29 april 2020 om 09:54
Hoi, ik heb al een maand lang bloed en slijm op mijn ontlasting. Het begon met erge buikpijn en vaak na de ontlasting is de buikpijn weg. Ook heb ik vaak een opgeblazen buik. Er was ontlasting onderzoek gedaan naar parasieten en bacteriƫn daar is niks gevonden. Alleen de dietmoeba fragilis en daar moest ik een kuur voor proberen, dat heeft niks geholpen. Nu word ik doorgestuurd naar de mdl arts. Ook bloed onderzoek was goed, hb was 10 en crp 5 dus geen ontstekingen. Juist omdat er niks gevonden is, ben ik erg bang voor darmkanker, ik ben 32, hoe redelijk is dit?? En wat kan het nog meer zijn, rectal toucher was trouwens ook goed, geen bloed aan de handschoenen.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 april 2020 om 16:49Ik zie geen bloed op de foto.
ReagerenRik29 april 2020 om 18:15Het is donker met slijm hier een betere. Kan je misschien antwoord geven op mn vragen
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2020 om 18:35Als het bloed zou zijn op de ontlasting, zou het water in het toilet rood moeten zijn. Ik denk eerder dat het kleur van voedsel is. Bovendien zou bloed bij het ontlastingsonderzoek ook zijn gevonden. En wat slijm op de ontlasting is ook niet zo raar.
Reageren
Je hebt wel de een infectie met de Dientamoeba Fragilis. Dan zijn je klachten dus niet zo raar. Ik zou niet meteen een reden om aan darmkanker te denkenRik29 april 2020 om 20:07Ontlasting is helaas niet getest op bloed.
Het is duidelijk bloed al een maand elke dag vermengd met slijm. Op de ontlasting. Bij darmkanker is op zn minst ontsteking waarden toch wel iets verhoogd??
ReagerenJohn (moderator)
29 april 2020 om 20:19Ontstekingswaarden hoeven niet verhoogd te zijn. kanker is geen ontsteking. Maar ik zie geen reden om daaraan te denken
ReagerenToos20 maart 2024 om 10:31