- Anoniem26 januari 2020 om 18:37
Zo’n 2 a 3 jaren heb ik binnen een jaar tijd 2x last gehad van bijna de hele dag lang overgeven en diarree (volgende dag was het over). Nu heb ik sinds een paar maanden constant last van een rommelende buik, afwisselende ontlasting en vermoeidheid. Heb bloed laten testen en kwam uit dat ik vitamine D tekort kwam. Op internet las ik dat dit vaak voorkomt bij PDS.
Kan het zijn dat ik na die infectie (of wat het ook was) gevoeligere darmen heb gekregen, ook al is het pas een paar maanden geleden begonnen?
6 reactiesReagerenTopic starter26 januari 2020 om 18:39Edit: ik bedoelde 2 a 3 jaar geleden (eerste zin).
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2020 om 18:41Ik weet niet wat je met infectie bedoeld, maar PDS is geen infectie. Je zou dus nog steeds PDS kunnen hebben
ReagerenTopic starter26 januari 2020 om 18:48Ik bedoel eigenlijk meer dat ik uit het niets een hevige reactie had toen (daarvoor nooit last van gehad). Waarschijnlijk een virus. En sinds die tijd ben ik bijna altijd moe (en wazig in hoofd) en sinds enkele maanden zijn daar darmklachten bijgekomen.
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2020 om 18:50Dan zou het een bacterie moeten zijn geweest. En die zou je dan nog steeds kunnen hebben. Ga dan dus met de klachten naar de huisarts voor wart verder onderzoek
ReagerenTopic starter26 januari 2020 om 18:53Oke, ik zal het voorleggen aan de huisarts. Ontlastingsonderzoek lijkt me dan het beste, of niet?
ReagerenJohn (moderator)
26 januari 2020 om 18:55dat zou dan inderdaad gedaan kunnen worden
Reageren