Zoeken Vraag het forum

Slijm op ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hoi,

toen ik vanavond naar het toilet ging zag ik (tot mijn schrik). Dat er om mijn gehele ontlasting een soort dikke wit/gele slijmlaag zat. Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik ben voor zover ik weet een gezonde man van 27 jaar. Ik heb wel last van hooikoorts de laatste tijd, maar of dat in verband kan staan met zoiets betwijfel ik.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het slijmvlies van de darmen wordt regelmatig vernieuwd. Oud afgestoten slijmvlies kan dan met ontlasting mee komen

Reageren
    Anoniem

ook in deze mate? Echt de hele drol was bedekt met een dikke slijmlaag. En deze wit/gele kleur heb ik ook nooit eerder gezien. Daarbij had ik vlak na het eten ook even last van maagkrampen. Verder is de ontlasting zelf wel normaal bruin van kleur. Is dit iets waarmee ik langs een dokter moet gaan?

Reageren
    John (moderator)

Het kan ook nog te maken hebben met eten en drinken. Als het zich blijft herhalen, ga dan naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

sorry, ik begrijp uw eerste zin niet

Reageren
    John (moderator)

Daar had moeten staan : met eten en drinken

Reageren
    Anoniem

ok. Ik heb de laatste dagen door haast inderdaad niet zoveel gedronken. Nog – vraag, met gele of witte ontlasting wordt bedoeld de kleur van de ontlasting zelf toch? En niet de kleur van de slijm? Als mijn poep bruin is maar met wat wit/gelig slijm dan heb ik geen witte of gele ontlasting toch?

Reageren
    John (moderator)

Daar bedoeld met dan de kleur van de ontlasting mee.

Reageren
Reageer op: Slijm op ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.