Zoeken Vraag het forum

Is dit PDS?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Redflower

Ik had een vraagje en dan voornamelijk voor de mensen die ervaring hebben met PDS /spastische darm.
    Ik heb al een aantal jaar last van terugkerende klachten … pijnklachten onderin Mn buik en dan voornamelijk links onderin en soms verplaatst het zich naar net boven mijn schaambot ten hoogte van Mn baarmoeder.
    Soms zijn het aanvalspijnen met steken en erge krampen . En soms begint het met een zeurderig gevoel. En eindigt het alsof er een vrachtwagen over mij heen is gereden en heb ik een hele beurse buik.
    Het zijn meestal aanvallen van een aantal dagen 4-7 dagen . Waarin ik echt amper kan lopen en echt ziek ben van de pijn. Vooral als ik naar het toilet moet (voorafgaand) en als ik lucht door Mn darmen voel gaan doet dit verschrikkelijk veel pijn . Als ik naar het toilet ben geweest is het minder en zakt het weer even af.
    Verder heb ik wel een normale ontlasting …

Ik heb nu al twee keer op de huisartsenpost gezeten en een keer 2 nachten in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat ik een eileider ontsteking had . ( omdat ik toen ook koorts had) maar uiteindelijk komt er dan niks uit de kweek dat er daadwerkelijk ook een infectie zit bij Mn eileider .
    De gynaecoloog geeft aan dat er niet altijd iets uit de kweek hoeft te komen en dat het toch wel een eileiderontsteking kan zijn maar ik heb toch geen twijfels … hoezo komt het dan zo snel weer iedere keer terug .

Ik voel me een beetje van het kastje naar de muur gestuurd in het ziekenhuis want de mdl arts heeft niet echt het idee dat het iets met Mn darm is omdat ik dan toch echt wel diarree zou moeten hebben gehad .

Nu is mijn vraag aan de mensen met PDS … hebben jullie altijd klachten van diarree of kan dit ook zonder deze klachten voorkomen ? En hebben jullie ook wel eens pijn ten hoogte van de baarmoeder en doet het dan ook pijn als je op je buik drukt ? ( dat is namelijk bij mij wel het geval)

Voor de mensen met ervaring met een eileiderontsteking … hebben jullie dan ook last van de darmen ?

Ik hoop dat iemand mijn verhaal herkend en mij wat advies kan geven .

Groetjes

3 reacties
    Reageren
    Vrouw, 25

Hoi.

Ik heb sinds 2010 elke dag buikpijn. Zeurderige pijn. Soms krampen. Soms diarree, soms obstipatie en soms normaal. Diarree heb ik meestal alleen als ik een bepaald iets heb gegeten. Ik heb de laatste tijd juist vaker obstipatie. Ik denk niet dat iedereen met pds diarree heeft. Denk ik dan.

Heb allerlei onderzoeken gehad maar nergens kwam wat uit dus nu denken ze dat ik pds heb. Wat ik zelf ook denk.

De klachten lijken wel op pds. Ik heb af en toe in de hele buik pijn, af en toe in het midden onderin en soms links. Het kan dus verschillen. En als ik buikpijn heb en naar de wc ben geweest is de pijn weer wat minder.

Als je nog niet zeker bent, vraag voor een echo of endoscopie. (Mijn arts geeft niet snel doorverwijzingen maar vragen kan altijd). Het is niet leuk om met pijn rond te lopen terwijl je niet weet wat het is..

Reageren
    Redflower

bedankt voor je antwoord !! Ja bij mij ligt de pijn zo dicht bij Mn baarmoeder dat ik soms niet weet waar het vandaan komt !! En de pijn zit ook helemaal links onderin . Als ik ga zitten doet het ook pijn en bijvoorbeeld scooter rijden  lukt ook niet want bij ieder hobbeltje verga ik dan ook van de pijn. Is dit ook een bekend iets wat hoort bij PDS?

groetjes

Reageren
    Catootje

Eventueel pilgebruik of andere hormonalen anticonceptie kan klachten geven dus daar ook aan denken.

In je buik zitten allerlei organen dus op zich kan het van alles zijn en bij vrouwen slaan spanningen vaak op de buik.

Wat pds betreft zou je advies kunnen vragen op  natuurgeneeskundig gebied. Je hele voedingspatroon kan wel een rol spelen. Vooral zorgen voor oplosbare vezels, zoals psyllium, inuline en appelvezels. Ook resistent zetmeel is goed voor je darmen. De meeste mensen hebben ooit weleens antibiotica gebruikt en die kunnen je lichaam ook behoorlijk ontregelen. Verder tekorten aan bepaalde voedingsstoffen, waaronder magnesium en vitamine D.

Reageren
Reageer op: Is dit PDS?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.