- Eline11 januari 2018 om 15:39
Het vermoeden is dat ik pds heb. Ik heb ook vaak pijn rechts vrij laag in mijn buik. Stukje van lies af. Is vooral met bewegen. Kan dit ook van de darm afkomen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 januari 2018 om 15:49Ja, dat zou kunnen
ReagerenEline11 januari 2018 om 15:56Oké want je leest vaak links in de buik dan pijn. Dus kan wel. Mijn huisarts zegt dat er soms aan brandend maagzuur niets te doen is .dat ik ermee moet leren leven. Bent u het daarmee eens? Ik heb nog steeds last, geen enkel medicijn helpt. De huisarts wil mij niet doorverwijzen naar een mdl arts. Er is alleen een gastroscopie gedaan waar niets uit kwam. Daarom zeggen ze pds. Is daar niet meer onderzoek voor nodig?
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2018 om 16:19Nee, daar is niet meer onderzoek voor nodig. Er zijn wel medicijnen tegen teveel maagzuur.
ReagerenEline11 januari 2018 om 16:23Heb al zoveel gehad. Omeprazol pantoprazol renatidine en gaviscon etc. Zit met handen in het haar. Zuur is vooral overdag na het eten begint het. Als ik wakker wordt nergens last van. Is dat niet gek? En altijd borrel geluiden uit keel wat doortrekt naar buik. Ook als ik gewoon slik zonder eten. Gaat hele dag door. Hoort dat er ook bij?
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2018 om 16:34Dat zou kunnen. Aan je maag ligt het niet, want dat zou dan gezien zijn met de gastroscopie
ReagerenEline11 januari 2018 om 16:35Vraag mij af waar het dan aan ligt. Bang dat er wat anders is, ook door die pijn rechts in buik. Ben wel is een paar weken zonder zuur geweest
ReagerenJohn (moderator)
11 januari 2018 om 16:53Aan je PDS. Dit wist je toch al?
ReagerenEline11 januari 2018 om 17:28Sorry ja komt door alle rare klachten. Ook mond die de hele dag in brand staat. Alles bij elkaar denk ik dan opeens weer er moet wel wat ergs zijn
Reageren