- Sjoerd5 oktober 2017 om 14:46
Ik heb gezien dat ik verschiilende bruintinten in mijn ontlasting heb. Het overgrote deel is pindakaas bruin maar sommige stukjes zijn donkerbruin. Is dit gevaarlijk/bloed? Of kan het alleen bloed zijn als het zwart is.de structuur etc is verder gewoon normaal. Ik heb verder ook geen buikpijn etc. Ik ben 14 jaar. Ik ben hypochonder dus misschien maak ik mij gewoon te veel zorgen?
12 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 oktober 2017 om 14:51Bloed in de ontlasting is zwart. Echt zwart en niet bruin. Dat is een normale kleur voor ontlasting
ReagerenAnesthesie4life12 oktober 2017 om 18:27Hoi Sjoerd!
Maak je geen zorgen: de verschillende teinten in je ontlasting komen hoogstwaarschijnlijk door het verschil in tijd dat je ontlasting in je darmen heeft doorgebracht: de donkere stukken hebben vaak wat langer in je systeem gezeten dan de lichtere stukken. En nu kwamen ze er tegelijkertijd uit. Absoluut geen reden om je zorgen te maken!
ReagerenAnoniempje6 januari 2018 om 22:25Anesthesie4life is dit erg als het altijd zo is?
Reagerenirisbloem20 januari 2021 om 17:44Ik had vandaag heel donkere ontlasting waar een wortelvormige structuur in zit. Het ziet eruit als de wortels van een plant of struik, net of het strontje wortel schiet. Het is zeer vreemd. Waarop kan dit wijzen?
Diezelfde dag had ik dan ook ontlasting met 3 kleuren : heel donker, roodbruin en bleker.
ReagerenJohn (moderator)
20 januari 2021 om 17:58Dat hoeft nergens op te wijzen maar is doorgaans een gevolg van wat je gegeten en gedronken hebt
ReagerenRubina5 november 2021 om 11:55Goeiedag,
Reageren
Een aantal weken geleden had ik plots een ander kleur ontlasting (nog nooit gehad): oker en lichtgroen.verder had ik ook een kramp mij de maag bovenin, leek wel bij de aanhechting van de slokdarm. Ik ben anders gaan eten en drinken. Toen werd het weer normale kleur en geen pijn of last. Vandaag en gisteren had ik alle 3 de kleuren tegelijkertijd met verschillende consistentie: lichtgrijsgroen, lichtbruin en donkerder bruin. Het bruine was in stukjes/bolletjes en de andere kleuren zachter. Verder gisterenavond na het innemen van mijn supplemente weer diezelfde kramp. Vandaag voel ik me moe en slap en heb een soort van stopverf gevoel in mijn mond.
Wat zou dit kunnen zijn of betekenen?John (moderator)
5 november 2021 om 15:10gisterenavond na het innemen van mijn supplemente weer diezelfde kramp.
ReagerenZorgen2 maart 2022 om 16:14Vanmorgen een worst vormige bleke ontlasting later licht bruin en iets smeuïge ontlasting. Patroon is normaal. Elke ochtend zelfde tijd. Meestal lichtbruin en worstvormig. Cashewnoten en bloemkool gegeten. Kan het kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
2 maart 2022 om 16:21“Cashewnoten en bloemkool gegeten” Vindt je het dan raar dat je ontlasting licht van kleur wordt?
ReagerenZorgen2 maart 2022 om 16:23Aanvullende info. Verder geen buikpijn en geel zucht.
ReagerenZorgen.2 maart 2022 om 16:26Nee eigenlijk niet. Maar toch…bedankt voor je kritische feedback.
ReagerenNissa buyse16 april 2024 om 18:15Hey ik heb dus ook hypochondrie en ik begrijp oprecht hoe je jou voelt, maar bloed is zoiso pikzwart
Begrijp niet dat mensen op internet schrijven dat bruin bloed is …
Ik heb zelf ook last van twee kleurige ontlasting soms
En ik heb ook al vaak paniek gehad !Groetjes
Reageren
Je mag me altijd een berichtje sturen