Zoeken Vraag het forum

Verschillende kleuren in ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sjoerd

Ik heb gezien dat ik verschiilende bruintinten in mijn ontlasting heb. Het overgrote deel is pindakaas bruin maar sommige stukjes zijn donkerbruin. Is dit gevaarlijk/bloed? Of kan het alleen bloed zijn als het zwart is.de structuur etc is verder gewoon normaal. Ik heb verder ook geen buikpijn etc. Ik ben 14 jaar. Ik ben hypochonder dus misschien maak ik mij gewoon te veel zorgen?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Bloed in de ontlasting is zwart. Echt zwart en niet bruin. Dat is een normale kleur voor ontlasting

Reageren
    Anesthesie4life

Hoi Sjoerd!

Maak je geen zorgen: de verschillende teinten in je ontlasting komen hoogstwaarschijnlijk door het verschil in tijd dat je ontlasting in je darmen heeft doorgebracht: de donkere stukken hebben vaak wat langer in je systeem gezeten dan de lichtere stukken. En nu kwamen ze er tegelijkertijd uit. Absoluut geen reden om je zorgen te maken!

Reageren
    Anoniempje

Anesthesie4life is dit erg als het altijd zo is?

Reageren
    irisbloem

Ik had vandaag heel donkere ontlasting waar een wortelvormige structuur in zit. Het ziet eruit als de wortels van een plant of struik, net of het strontje wortel schiet. Het is zeer vreemd. Waarop kan dit wijzen?

Diezelfde dag had ik dan ook ontlasting met 3 kleuren : heel donker, roodbruin en bleker.

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft nergens op te wijzen maar is doorgaans een gevolg van wat je gegeten en gedronken hebt

Reageren
    Rubina

Goeiedag,
    Een aantal weken geleden had ik plots een ander kleur ontlasting (nog nooit gehad): oker en lichtgroen.verder had ik ook een kramp mij de maag bovenin, leek wel bij de aanhechting van de slokdarm. Ik ben anders gaan eten en drinken. Toen werd het weer normale kleur en geen pijn of last. Vandaag en gisteren had ik alle 3 de kleuren tegelijkertijd met verschillende consistentie: lichtgrijsgroen, lichtbruin en donkerder bruin. Het bruine was in stukjes/bolletjes en de andere kleuren zachter. Verder gisterenavond na het innemen van mijn supplemente weer diezelfde kramp. Vandaag voel ik me moe en slap en heb een soort van stopverf gevoel in mijn mond.
    Wat zou dit kunnen zijn of betekenen?

Reageren
    John (moderator)

gisterenavond na het innemen van mijn supplemente weer diezelfde kramp.

Reageren
    Zorgen

Vanmorgen een worst vormige bleke ontlasting later licht bruin en iets smeuïge ontlasting. Patroon is normaal. Elke ochtend zelfde tijd. Meestal lichtbruin en worstvormig. Cashewnoten en bloemkool gegeten. Kan het kwaad?

Reageren
    John (moderator)

“Cashewnoten en bloemkool gegeten” Vindt je het dan raar dat je ontlasting licht van kleur wordt?

Reageren
    Zorgen

Aanvullende info. Verder geen buikpijn en geel zucht.

Reageren
    Zorgen.

Nee eigenlijk niet. Maar toch…bedankt voor je kritische feedback.

Reageren
    Nissa buyse

Hey ik heb dus ook hypochondrie en ik begrijp oprecht hoe je jou voelt, maar bloed is zoiso pikzwart

Begrijp niet dat mensen op internet schrijven dat bruin bloed is …

Ik heb zelf ook last van twee kleurige ontlasting soms
    En ik heb ook al vaak paniek gehad !

Groetjes
    Je mag me altijd een berichtje sturen

Reageren
Reageer op: Verschillende kleuren in ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.