- Anoniem15 juni 2017 om 12:57
Mijn vader van 55 jaar oud heeft ongeveer een jaar lang een veranderd ontlastingspatroon, de ene dag heeft hij 3 keer ontlasting, de andere dag 1 keer, dan 3 keer waarvan een keer diarree, twee dagen is normal en dan 4 keer.
Een jaar lang met dit soort ontlatingstroon kan kanker zijn?
Ik weet niet wat ik moet denken. Huisarts zegt is PDS, maar op 54 jarige leeftijd begonnen? Ik geloof dat niet.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 juni 2017 om 14:02En waarom zou je dat geloven? Â PDS kan op ieder leeftijd ontstaan.. Vaak een gevolg van langdurige stress…
Een wisselend ontlastingspatroon zonder andere klachten is niet meteen een reden om aan darmkanker te denken
ReagerenAnoniem15 juni 2017 om 14:11Omdat ik op internet heb gelezen dat PDS niet boven de 50 ontstaat.
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2017 om 14:18Het komt minder vaak voor maar is zeker niet onmogelijk. En misschien heeft je vader er al veel langer last van, maar waren de klachten zo mild dat er geen aandacht voor was.
ReagerenAnoniem15 juni 2017 om 14:44Dank u wel voor uw antwoord.
Als de oorzaak van de ontlastingspatroon iets ergs is, zouden de klachten erger geworden zijn in een jaar tijd?
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2017 om 15:06Als er dan klachten optreden, zijn het andere klachten.
pepermuntoliecapsules helpen heel goed bij PDS
ReagerenAnoniem15 juni 2017 om 16:43Mijn vader heeft een keer pillen van de HA gekregen, maar hebben niet geholpen. Daarom vraag ik me af of er wel sprake is van PDS.
ReagerenJohn (moderator)
15 juni 2017 om 17:05Dat hangt er maar vanaf welke pillen.
Reageren