Zoeken Vraag het forum

Veranderde ontlastingspatroon

Peter (huisarts)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

    Hi

    Ik heb sinds een aantal weken hele dikke ontlasting. Zelf slik ik medicatie waarvan één van de bijwerkingen obstipatie is. Mijn ontlasting oogt soms vettig en soms normaal. Qua kleur is het bruin/lichtbruin. Soms maak ik mee dat ik normaal kan poepen maar acht van de tien keer is het een drama. Ik kan dan een paar dagen niet poepen en ik heb het gevoel alsof het zich ophoopt en daarna komt alles eruit. Vandaag had ik ontzettend veel slijm geveegd na de ontlasting. Nu vraag ik mij af is dit te wijten aan de medicatie of is er iets anders aan de hand.

    Ik heb ook een tijdje lactulose gedronken maar daar kreeg ik hevige buikkrampen van. Ik weet dat hier geen artsen zijn en mijn eigen arts is met vakantie voor twee weken maar ik vraag me echt af of dit niks ernstigs is. Ik ben een vrouw van 40 jaar.

    1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

    Dat zal alles met de obstipatie te maken hebben en dan dus met de medicatie
    Zorg dat je voldoende drinkt. Met het weertype van nu minimaal 3 liter water per dag (koffie en frisdrank niet meegerekend). En eet dagelijks een stuk vers fruit en vezelrijke voeding

    Reageren
Reageer op: Veranderde ontlastingspatroon
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

 

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Slijm bij je ontlasting
4 min leestijd

Slijm bij je ontlasting

Obstipatie zo kun je het verhelpen
4 min leestijd

Obstipatie? Zo kun je het verhelpen

Laxeermiddelen niet zo onschuldig
5 min leestijd

Laxeermiddelen zijn niet onschuldig

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB



Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.