- Anoniem12 maart 2017 om 12:19
Voor een langere periode heb ik dagelijks last van een misselijkheidsgevoel.
Het gevoel komt een korte periode nadat ik heb gegeten op (circa 30min). Van nature word ik lichtelijk misselijk als ik honger heb, dus identificeer ik het gevoel als teken van honger, maar dat is niet het geval. Ik eet genoeg en door extra te eten op de misselijke momenten, stel ik het gevoel alleen maar uit.Ik hou mijn dieet goed bij: weinig suikers, genoeg groente en fruit, volkoren producten, geen vlees, maar wel de juiste vervangers… In het verleden ben ik ook wel eens getest op allergieën, maar zonder resultaat.
Het probleem doet zich ook voor als ik ga sporten (ik probeer het sporten tussen maaltijden in te plannen, zodat het niet te snel of laat na het eten is): ik word dan vrijwel direct misselijk. Ik voel geen zuur of brandend gevoel, maar puur misselijkheid. Mijn conditie is wel gewoon goed, ik doe pilates, dans en hardloop.
Ik dacht dat het misschien stress gerelateerd zou kunnen zijn, maar doe nu mijn best om hieraan te ontsnappen door minder koffie te drinken, te wandelen, goed te slapen etc. met tot zover op dit gebied geen resultaat.
Mijn leeftijd is 22.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en/of hoe ik het kan verhelpen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 maart 2017 om 12:33Moeilijk om daar zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Het zou goed zijn om met de klachten naar de huisarts te gaan.
Reageren