- Tamara6 december 2016 om 00:09
Hi, ik vroeg mij af of er mensen zijn die hetzelfde hebben als ik, en wél iets verder zijn gekomen met een eventuele diagnose.
Ik heb inmiddels nu al zo’n 5 jaar of meer klachten met het eten van vast voedsel, ik heb het niet altijd, de ene periode heb ik het 3 keer per week en zo ineens een maand niet. Zodra ik voedsel tot mij neem (vaak met boterhammen) dan voel ik het mijn slokdarm binnen gaan en daar blijft het bovenin vast hangen, het zakt totaal niet. Tot eigenlijk dit jaar was het altijd op te lossen met een goed glas water in 1 teug opdrinken, dan zakte het en was het goed voor heel de maaltijd. Inmiddels heb ik sinds de zomer een aantal keer gehad dat als ik water tot mij nam dat het helemaal blokkeerde (dit had ik hiervoor ook wel, maar dan alleen als ik iets anders dan water tot mij nam, koolzuurhoudende dranken en chocolademelk bijvoorbeeld) en ik gemiddeld zo’n 10x (met wat hulp) moet overgeven om de druk en blokkade op te heffen.Ik ben begin vorig jaar met dit verhaal naar de dokter geweest (daarvoor ook wel eens, maar toen was het al gauw, zal wel met je allergieën te maken hebben), die verwees mij naar een maag darm lever arts, deze heeft een duo endoscopie en een sliktest laten uitvoeren, tijdens de sliktest liep op dat moment alles goed door waardoor er (waar ik eigenlijk al bang voor was) geen rare dingen zichtbaar waren op de röntgen foto. Ook bij de duo endoscopie van de slokdarm tot aan het begin van de twaalfvingerige darm was er op roodheid en irritatie na niets te ontdekken.
Inmiddels begin ik redelijk radeloos te worden, eten soms moeten doorslikken met een flink glas water had ik inmiddels vrede mee, maar dat durf ik inmiddels niet meer omdat ik bang ben dat alles er net zo hard weer uitkomt.
1 reactieReagerenRudolf7 februari 2020 om 19:49Hallo heb ongeveer de zelfde klachten maar durf er niet mee naar een arts omdat ik bang ben om in een medisch molen terecht te komen . Ik drink veel water om het voedsel te laten zakken. Maar ik merk gewoon dat het met de dag verschilt. Weet je inmiddels al iets meer ? Zijn klachten toegenomen of juist afgenomen?
Reageren