Zoeken Vraag het forum

Gevoel al m’n lucht uit longen te blazen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedemiddag,

Sinds 2 weken geleden voel ik me benauwd en kortademig. Af en toe ook duizelig gevoel erbij. Ook vaak verkouden dat m’n oren ploppen, neus verstopt is en groen sputum ophoest of snuit. Nu heb ik bij elke uitademing het gevoel dat ik al m’n lucht uit m’n longen blaas en gevoel heb dat ik een mega teug adem nodig heb maar die toch maar oppervlakkig is want elke keer diep inhaleren is ook niet goed en word je benauwder van. Nu probeer ik te stomen en te douchen en gezond te eten maar dat benauwde gevoel blijft bij uitademen. Ben bang dat ik iets mankeer aan longen. Maandje geleden toevallig een spirometrie gedaan en de uitslag was goed maar nu heb ik dit opeens. Ben bang.

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Lijkt op een luchtweginfectie waardoor je gaat hyperventileren
    Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Is het dodelijk? Ik ben bang straks geen lucht meer te krijgen ? Het voelt heel vervelend dit en werk ook op de longafdeling en heb niet zoveel weerstand. Ben bang nu.

Reageren
    John (moderator)

Je zult er niet dood aan gaan hoor.
    Ga naar de huisarst

Reageren
    Anoniem

Oke dankjewel dat is fijn.
    Maar voelt steeds alsof ik elke stukje lucht helemaal uit blaas heel raar. Klinkt misschien ook heel vaag maar voelt wel echt zo. Saturatie in bloed was eeregister nog wel 98%. Als ik een vieze geur ruik en slaat op m’n longen ga je ook horsten maar dat gevoel heb ik steeds. Maak morgen meteen een afspraak! Ben 23 jaar is een luchtweg infectie goed te behandelen ? Komt dit symptoom vaker voor wat ik vertel?

Reageren
    John (moderator)

Een luchtweginfectie is zeker te behandelen als dat nodig is.
    Dus maar even naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Oke maar wat zou het anders kunnen zijn? Kon vannacht eerst niet in slaap komen omdat ik benauwd was en angstig en m’n vriend zei dat ik na inademing meteen een uitademing doe omdat ik m’n adem niet kan inhouden. Dus dat maakte het er niet beter op. Wel hele nacht geslapen en nu wakker geworden met zelfde gevoel. Ben bang dat ik dit altijd houd en me niet goed meer ga voelen.

Reageren
    John (moderator)

Je hyperventileert. Door de luchtweginfectie en de angst die je hebt.
    Ga dus naar de huisarts. Of vraag de longarts op de longfunctieafdeling om naar je luchtwegen te luisteren.

Reageren
    Anoniem

Kan je de hele dag hyperventileren dan? Ga morgenvroeg naar huisarts. Maar bij elke ademhaling moet ik vet veel hoesten. Droge hoest. Maar zon prikkelig gevoel en word er alleen maar benauwder van. Wordt ook wat hees als ik uitadem. Denk ook aan luchtweginfectie, heb geen koorts verder

Reageren
    John (moderator)

Morgen eerst maar eens naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Bij huisarts geweest en die heeft naar mijn longen geluisterd en niks raars gehoord……. Toch blijft gevoel! Wat nu?

Reageren
    John (moderator)

Nu niks.
    Uitzieken die luchtweginfectie

Reageren
    Anoniem

Daar had de huisarts het niet over. Maar hoe ziek ik die het beste uit? Tips om me sneller beter te voelen? Hoelang kan zoiets duren ?

Reageren
    John (moderator)

Een paar dagen rust en zorgen dat voldoende drinkt en gezond eet.

Reageren
    Anoniem

Heb dit gevoel al 2 weken, dat zo lang kan duren…. Naja stress bevordert vast niet.

Reageren
Reageer op: Gevoel al m’n lucht uit longen te blazen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.