- Anoniem2 oktober 2016 om 14:41
Goedemiddag,
Sinds 2 weken geleden voel ik me benauwd en kortademig. Af en toe ook duizelig gevoel erbij. Ook vaak verkouden dat m’n oren ploppen, neus verstopt is en groen sputum ophoest of snuit. Nu heb ik bij elke uitademing het gevoel dat ik al m’n lucht uit m’n longen blaas en gevoel heb dat ik een mega teug adem nodig heb maar die toch maar oppervlakkig is want elke keer diep inhaleren is ook niet goed en word je benauwder van. Nu probeer ik te stomen en te douchen en gezond te eten maar dat benauwde gevoel blijft bij uitademen. Ben bang dat ik iets mankeer aan longen. Maandje geleden toevallig een spirometrie gedaan en de uitslag was goed maar nu heb ik dit opeens. Ben bang.
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2016 om 16:21Lijkt op een luchtweginfectie waardoor je gaat hyperventileren
Reageren
Ga met de klachten naar de huisartsAnoniem2 oktober 2016 om 18:46Is het dodelijk? Ik ben bang straks geen lucht meer te krijgen ? Het voelt heel vervelend dit en werk ook op de longafdeling en heb niet zoveel weerstand. Ben bang nu.
ReagerenJohn (moderator)
2 oktober 2016 om 18:51Je zult er niet dood aan gaan hoor.
Reageren
Ga naar de huisarstAnoniem2 oktober 2016 om 20:06Oke dankjewel dat is fijn.
Reageren
Maar voelt steeds alsof ik elke stukje lucht helemaal uit blaas heel raar. Klinkt misschien ook heel vaag maar voelt wel echt zo. Saturatie in bloed was eeregister nog wel 98%. Als ik een vieze geur ruik en slaat op m’n longen ga je ook horsten maar dat gevoel heb ik steeds. Maak morgen meteen een afspraak! Ben 23 jaar is een luchtweg infectie goed te behandelen ? Komt dit symptoom vaker voor wat ik vertel?John (moderator)
2 oktober 2016 om 20:51Een luchtweginfectie is zeker te behandelen als dat nodig is.
Reageren
Dus maar even naar de huisartsAnoniem3 oktober 2016 om 04:23Oke maar wat zou het anders kunnen zijn? Kon vannacht eerst niet in slaap komen omdat ik benauwd was en angstig en m’n vriend zei dat ik na inademing meteen een uitademing doe omdat ik m’n adem niet kan inhouden. Dus dat maakte het er niet beter op. Wel hele nacht geslapen en nu wakker geworden met zelfde gevoel. Ben bang dat ik dit altijd houd en me niet goed meer ga voelen.
ReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2016 om 08:40Je hyperventileert. Door de luchtweginfectie en de angst die je hebt.
Reageren
Ga dus naar de huisarts. Of vraag de longarts op de longfunctieafdeling om naar je luchtwegen te luisteren.Anoniem5 oktober 2016 om 20:53Kan je de hele dag hyperventileren dan? Ga morgenvroeg naar huisarts. Maar bij elke ademhaling moet ik vet veel hoesten. Droge hoest. Maar zon prikkelig gevoel en word er alleen maar benauwder van. Wordt ook wat hees als ik uitadem. Denk ook aan luchtweginfectie, heb geen koorts verder
ReagerenJohn (moderator)
5 oktober 2016 om 21:08Morgen eerst maar eens naar de huisarts
ReagerenAnoniem6 oktober 2016 om 19:54Bij huisarts geweest en die heeft naar mijn longen geluisterd en niks raars gehoord……. Toch blijft gevoel! Wat nu?
ReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2016 om 19:57Nu niks.
Reageren
Uitzieken die luchtweginfectieAnoniem6 oktober 2016 om 20:27Daar had de huisarts het niet over. Maar hoe ziek ik die het beste uit? Tips om me sneller beter te voelen? Hoelang kan zoiets duren ?
ReagerenJohn (moderator)
6 oktober 2016 om 21:04Een paar dagen rust en zorgen dat voldoende drinkt en gezond eet.
ReagerenAnoniem6 oktober 2016 om 21:07Heb dit gevoel al 2 weken, dat zo lang kan duren…. Naja stress bevordert vast niet.
Reageren