Zoeken Vraag het forum

Beetje bloedhoesten in de ochtend nu drie dagen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

even mijn verhaal vorige week was ik verkouden waarna er een periode met hoest volgde echte hevige hoest naarmate de hoest minder en minder werd, heb ik een x wat bloed opgehoest, daarna ben ik van de zenuwen steeds meer harden gaan hoesten om te kijken of er bloed bij zat en dit was soms het geval,

ik heb nergens anders last van geen hoest meer geen pijn. ben bij de huisarts geweest en die heeft mijn longen geluisterd niks te horen,

in mijn keel gekeken en daar zat een vaatje dat op springen stond, en zegt dat deze de boosdoener is maar ik vertrouw het niet. het is nu al drie dagen en alleen sochtends zit ik met slijm naarmate ik hard ga hoesten komt er bloed en dat is dan weer over na een paar minuten.

nu ben ik bang dat het longkanker is maar de huisarts zegt dat dit vanwege mijn leeftijd (30) en omdat ik geen andere klachten heb niet van toepassing is..

ik word helemaal gekk

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je klachten wijzen toch echt niet op long kanker. Ik denk dat je huisarts gelijk heeft. Stop in ieder geval met onnodig hoesten om te kijken of er nog bloed in het slijm zit. Je beschadigt zo iedere keer dat bloedvaatje opnieuw.

Reageren
    Anoniem

Ja dat moet ik wel maar het zit nu in mijn hoofd,
    ben ook nu drie weken gestopt met roken heb denk plus minus 7 jaar gerookt, en bang gewoon bang dat het dat is

ik word er echt helemaal gek van

Reageren
    John (moderator)

Het is helemaal niet vreemd dat er bij een forse hoestbui een bloedvaatje kapot gaat in je keel. Het probleem is dat je door te blijven hoesten en zeker wanneer je daar extra kracht achter zet, het bloedvaatje niet de gelegenheid krijgt om te genezen en er regelmatig weer wat bloed komt.

Reageren
    Anoniem

Ja dat is ook zo, het is begonnen op de eerste dag 3x per dag nu is het alleen in de ochtend, maar is wel geruststellend want ben er constant mee bezig zodra ik wat ophoest moet ik er naar kijken of er wat inzit.

Reageren
    Jordy

Hoi

Hoe gaat het ondertussen met je? Ik hoop dat het bloeden ondertussen zal zijn gestopt?

Ik heb ongeveer dezelfde situatie aan de hand, ik heb de influenza griep gehad, zéér veel moeten hoesten dagen aan een stuk. Ook gaf ik na het hoesten een ”boost” vanuit mijn keel om het slijm wat ik ophoeste te kunnen uit kunnen tuffen (ik probeer het zo duidelijk mogelijk te omschrijven). In de periode dat ik hoeste heb ik nooit bloed bij mijn slijm gehad. Achteraf na dat ik genezen was en mijn laatste slijm wat ik nog voelde uit wou hoesten, zat er wat bloed bij maar niet altijd.

Ik ben hiervoor naar de dokter gegaan en zou wondjes hebben in mijn neusholte wat dan zou doorbloeden naar mijn keel en daardoor dit in mijn slijm zou terecht komen bij het hoesten. Alleen is nu mijn bloedneus voorbij en heb ik na 5 dagen nog steeds af en toe bloed tussen mijn slijm zitten.

Als het bij mij ook een bloedvaatje zou kunnen zijn, hoelang kan het duren tot zo een bloedvaatje kan genezen? Ik heb bv vandaag heel de dag niet gehoest zodat ik niks zou beschadigen en toch hoest ik naar het einde van de avond/nacht toe weer wat bloed…

Dit maakt mij verontrustend en ben ook bang voor het ergste… Ik heb zelf 3 jaar vast gerookt en ben toevallig ook zoals anoniem reeds 3 weken gestopt met roken.

Hopelijk weet iemand mij meer raad te geven.

Reageren
Reageer op: Beetje bloedhoesten in de ochtend nu drie dagen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.