- Carla22 november 2010 om 13:23
De laatste jaren heb ik een aantal keer longontsteking gehad. Ben nu 38 en wil mijn conditie opschroeven zodat ik deze winter eens heel doorkom zonder longaandoening. Is in wintertijd de vochtige avondlucht schadelijk voorlongen?
4 reactiesReagerenAriël23 november 2010 om 21:37Nee, niet bijzonder als je verder gewoon gezond bent. Heb je een ziekte onder de leden? En wat wil je precies gaan doen ’s avonds in de koude buitenlucht?
Reagerencarla24 november 2010 om 12:10geen ziekte, maar wel ieder jaar longontsteking. En wil gaan hardlopen ’s avonds…
ReagerenDo24 november 2010 om 15:35Als je gevoelig bent voor longontstekingen dan zegt dat volgens mij iets voor jouw algehele gezondheids toestand die niet zo heel erg goed is. Dat je hieraan wilt gaan werken lijkt mij een erg verstandige wens. Maar dat je dit direct zo belastend en risicovol wilt doen, dat lijkt af te raden. Meer beleid en rustiger opbouwen verkleint de kans op schade en terugval.
Reageren
Ga eens op zoek naar een goed en gezond trainingsschema, in samenwerking met een sportschool, een fysiotherapeut, of bij de huisarts.Anoniem24 november 2010 om 15:42