Zoeken Vraag het forum

Benauwd en pijnlijke longen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Susan

Hallo,

Ik heb last van mijn (linker)long. Dat uit zich voornamelijk in benauwdheid, pijn bij niezen/hoesten/hikken, niezen kan ik ook niet meer omdat het diep inademen niet lukt.
    En ik kan niet op mijn linkerzij liggen..dat doet teveel pijn.
    Dit is opkomen zetten nadat ik in 2 weken tijd 2x griep heb gehad. Mijn laatste griepdag was 1 week geleden.

Ik heb een dikke 10/12 jaar terug een spontane klaplong gehad (linkerkant), dit voelt voor mij niet aan als een klaplong maar ik heb wel het idee dat die long sindsdien altijd zwakker/gevoeliger is geweest.

Wat zou het kunnen zijn? Ik heb verder geen last van koorts en hoest een beetje maar geen slijm (dus geen longontsteking?).

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
    Susan

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een longenontsteking is niet uitgesloten. Maar een gedeeltelijke klaplong ook niet. Ga in ieder geval naar de huisarts en laat naar luchtwegen en longen luisteren.

Reageren
    Susan

Oke vanmiddag toch maar even bij de huisarts lang geweest..in eerste instantie kon hij niet direct iets vinden maar na het testen van de ontstekingswaarden in mn bloed was het duidelijk dat er ergens een onsteking in mijn lijf zit en het is heel aannemelijk dat dit mijn klachten veroorzaakt. Heb antibioticakuur voorgeschreven gekregen en naar het ziekenhuis geweest voor röntgenfoto. Volgens huisarts kan het een longontsteking zijn of een ontsteking van het longvlies.

Ik dacht laat even weten hoe het afgelopen is. Nog bedankt voor het advies!

Reageren
    John (moderator)

Nog even wachten dan.  In ieder geval alvast beterschap

Reageren
Reageer op: Benauwd en pijnlijke longen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.