Zoeken Vraag het forum

last van longen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lieke

Heb sinds vanmorgen onzettende last van mijn rechter long, tenminste ik denk dat het de long is.
    Het zit net onder het schouderblad en mijn arm en met ademhalen doet het heel veel pijn.
    Heb al paracetmol geslikt een paar keer… maar het wil niet zakken.
    Ben niet verkouden maar heb al wel 2 weken last van nek en hoofdpijn klachten.
    Wie kent dit en weet wat het kan zijn?

4 reacties
    Reageren
    Esmee

Nekpijn en hoofdpijn zijn bijna altijd spanningsklachten. Als de spieren van de nek verkrampen kan zich dat gemakkelijk voortzetten naar de schouders.

Kan het zijn dat je je de laatste tijd erg druk maakt of veel zorgen hebt?

De beste oplossing die niet veel moeite kost is flink gaan bewegen, bijvoorbeeld door vanavond door de koude een flink stuk te gaan wandelen en erna met een beker warme thee naar bed.
    Tijdens het lopen kun je een beetje je zorgen vergeten of overdenken, en in ieder geval stimuleert het de doorbloeding van je hoofd, nek en schouders. Muts op, warme jas aan, en lopen, lekker bewegen, zodat alle spanning van je ‘af kan vloeien’.

Reageren
    .

Een longontsteking ligt niet voor de hand, en een andere aandoening zoals een pneumothorax ook niet echt als ik je symptomen lees, maar of het echt alleen spanningen zijn en er nniet toch ‘iets’ met de longen aan de hand zou kunnen zijn, is op basis van jouw verhaal niet te zeggen.

De huisarts kan lichamelijk onderzoek doen en vaststellen of jouw klachten onschuldig zijn of behandeling vereisen. ga dus even naar de huisarts als je je zorgen maakt.

Reageren
    Cheryl H.

Goedenavond.
    Ik heb vandaag een longfunctie gehad, maar nu heb ik dus geen zuurstof capsules of niks wat kan ik doen vanavond tegen de pijn van me longen en benauwdheid?
    Kunnen jullie mij misschien tips geven?
    MVG Cheryl Hilberdink

Reageren
    mij

dat heb ik ook

Reageren
Reageer op: last van longen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.