- lieke16 december 2009 om 15:25
Heb sinds vanmorgen onzettende last van mijn rechter long, tenminste ik denk dat het de long is.
Het zit net onder het schouderblad en mijn arm en met ademhalen doet het heel veel pijn.
Heb al paracetmol geslikt een paar keer… maar het wil niet zakken.
Ben niet verkouden maar heb al wel 2 weken last van nek en hoofdpijn klachten.
Wie kent dit en weet wat het kan zijn?4 reactiesReagerenEsmee16 december 2009 om 19:33Nekpijn en hoofdpijn zijn bijna altijd spanningsklachten. Als de spieren van de nek verkrampen kan zich dat gemakkelijk voortzetten naar de schouders.
Kan het zijn dat je je de laatste tijd erg druk maakt of veel zorgen hebt?
De beste oplossing die niet veel moeite kost is flink gaan bewegen, bijvoorbeeld door vanavond door de koude een flink stuk te gaan wandelen en erna met een beker warme thee naar bed.
Reageren
Tijdens het lopen kun je een beetje je zorgen vergeten of overdenken, en in ieder geval stimuleert het de doorbloeding van je hoofd, nek en schouders. Muts op, warme jas aan, en lopen, lekker bewegen, zodat alle spanning van je ‘af kan vloeien’..16 december 2009 om 19:40Een longontsteking ligt niet voor de hand, en een andere aandoening zoals een pneumothorax ook niet echt als ik je symptomen lees, maar of het echt alleen spanningen zijn en er nniet toch ‘iets’ met de longen aan de hand zou kunnen zijn, is op basis van jouw verhaal niet te zeggen.
De huisarts kan lichamelijk onderzoek doen en vaststellen of jouw klachten onschuldig zijn of behandeling vereisen. ga dus even naar de huisarts als je je zorgen maakt.
ReagerenCheryl H.26 september 2011 om 17:16Goedenavond.
Reageren
Ik heb vandaag een longfunctie gehad, maar nu heb ik dus geen zuurstof capsules of niks wat kan ik doen vanavond tegen de pijn van me longen en benauwdheid?
Kunnen jullie mij misschien tips geven?
MVG Cheryl Hilberdinkmij1 september 2012 om 10:52dat heb ik ook
Reageren